کرنا، ویروس بی‌رحمی است و بسیار هم سمج و فرصت طلب است و در کمترین فرصتی می‌تواند همه افراد را مبتلا کند، زیرا سرایت پذیری بالایی دارد و بسیاری از ابعاد بیولوژیک آن برای بشر ناشناخته است

شرق پرس : دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا درباره شیوع این ویروس گفت : باید بیش از گذشته بحث کرونا و کویید ۱۹ در تهران جدی گرفته شود.

-در روزهای آغازین این بیماری برخی حرفها و اظهار نظرها متاسفانه باعث شد که مردم با سطح غیر متعارفی از تساهل با بیماری برخورد کنند و فکر کنند که کویید ۱۹ یک بیماری ساده مثل آنفولانزای فصلی است و گذر می‌کند.
-متاسفانه این طور نیست و آماری که در کشور ایتالیا و کره جنوبی به دست آمده نشان می دهد که مرگ و میر این بیماری با آنچه در چین اعلام شد متفاوت است.
-این ویروس، ویروس بی‌رحمی است و بسیار هم سمج و فرصت طلب است و در کمترین فرصتی می‌تواند همه افراد را مبتلا کند، زیرا سرایت پذیری بالایی دارد و بسیاری از ابعاد بیولوژیک آن برای بشر ناشناخته است.
-۲۰ درصد افرادی که دچار این بیماری می‌شوند فرم شدید آن را می‌گیرند و در افراد پرخطر و مسن این بیماری خیلی بی‌رحم تر عمل می‌کند.
-ریتم زندگی در تهران با شرایط اپیدمی همخوانی ندارد.
-مردم به ما گلایه می‌کنند و می‌گویند که شما از ما می‌خواهید در منزل بمانیم اما وقتی که اداره تعطیل نیست چگونه در خانه بمانیم؟این حرف درستی است و اگر ریتم ادارات مانند ماه‌های گذشته ادامه یابد، الزامات لازم محقق نمی‌شود.

 

فوت کارمندان بانک؛ نتیجه بی توجهی به دستورالعمل‌ها

-باید یک بار برای همیشه الزامات ماندن در خانه برای مردم محقق شود، نمی‌توان با حفظ ریتم طبیعی شهر و حضور مردم در بازارها بیماری را مهار کرد.
-در ذهن مردم از قرنطینه یک غول بی شاخ و دم ساخته شده است، درحالی که قرنطینه چهار فاز مختلف دارد و حالتی که هیچ فردی در شهر تردد نمی کند فاز چهارم قرنطینه است و قبل از آن باید از فازهای پیشین قرنطینه عبور کرد.
-قرار نیست در کشور قحطی بیاید.
-اگر سطح مداخلات افزایش نیابد اپیدمی تا پایان خرداد طول می کشد./ تسنیم