رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت می باشد...

شرق مازندران : براساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تعداد مناطق زرد کرونایی مازندران از ۶ به ۹ شهرستان افزایش یافت. در حال حاضر علاوه بر شهرستان های نکا، چالوس و عباس آباد که از حدود ۲ هفته پیش به رنگ زرد کرونایی در آمده بودند، رنگ کرونایی شهرستان های ساری، قائمشهر، آمل، سوادکوه، تنکابن و رامسر نیز زرد شد.

طی یک هفته اخیر وضعیت کرونایی سه شهرستان گلوگاه در شرق، سوادکوه شمالی در مرکز و نوشهر در غرب مازندران بهبود یافت و با خروج از وضعیت زرد بار دیگر به رنگ آبی کرونایی در آمدند.

استان مازندران که از ۹ اریبهشت از وضعیت نارنجی خارج شده بود، اکنون پس از گذشت ۸۰روز با تغییر وضعیت شهرستان‌ کلاردشت مجددا وارد وضعیت پرخطر کرونایی شد.

طبق ارزیابی وزرات بهداشت اکنون ۱۲ شهرستان گلوگاه،بهشهر، میاندرود،جویبار، سیمرغ، سوادکوه شمالی،بابل، بابلسر، محمودآباد، فریدونکنار، نور و نوشهر در محدوده آبی کرونایی قرار دارند.

رنگ نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت می باشد.

رنگ زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی محسوب می شود. مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معناست که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی عادی است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.