افزایش ۲.۵ برابری بیماران بستری مبتلا به کرونا، زنگ خطر سویه جدید را در مازندران به صدا در آورد

شرق مازندران : معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست خبری با اشاره به شناسایی سویه جدید اُمیکرون و سرعت بالای انتشار آن، گفت: تقویت سیستم ایمنی عمومی و تزریق دُز یادآور واکسن بهترین راه مقابله با سویه جدید اُمیکرون است.

علیپور ضمن ابراز نگرانی از افزایش چشمگیر آمار ابتلاء و بستری در روز‌های اخیر افزود: سطح ایمنی مردم استان به کرونا به دلیل گذشت بیش از ۶ ماه از زمان تزریق واکسن کاهش پیدا کرده است.

او با اشاره به نواخته شدن پیک هفتم کرونا در استان، کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ساده انگاری را از جمله دلایل افزایش روند ابتلای به بیماری اعلام کرد و گفت: شمار بیماران سرپایی در مقایسه به دو هفته قبل بیش از چهار برابر شده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری بیماران بستری مبتلا به کرونا گفت: درصد آزمایش مثبت بیماران کرونایی افزایش یافت و بیش از ۶۰ درصد آزمایش مثبت می‌شود.

علیپور با تاکید براینکه نباید اجازه دهیم ماندگاری موج هفتم کرونا در استان طولانی شود، گفت: همه شهروندانی که ۶ ماه از تزریق دُز سوم آن‌ها گذشته برای تزریق دُز چهارم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.