معاون وزیر بهداشت با اشاره به کمبود پرستار در بیمارستان‎های کشور گفت: وزارت بهداشت برای جبران کمبود پرستار، به‌کارگیری دانشجویان سال آخر پرستاری را در برنامه کاری خود دارد. به گزارش شرق پرس، ایرج حریرچی صبح امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان بوعلی شهرستان ساری با اشاره به اینکه پرداختی مردم به بیمارستان‌ها به […]

 

معاون وزیر بهداشت با اشاره به کمبود پرستار در بیمارستان‎های کشور گفت: وزارت بهداشت برای جبران کمبود پرستار، به‌کارگیری دانشجویان سال آخر پرستاری را در برنامه کاری خود دارد.

به گزارش شرق پرس، ایرج حریرچی صبح امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان بوعلی شهرستان ساری با اشاره به اینکه پرداختی مردم به بیمارستان‌ها به شدت کاهش یافته است، اظهار داشت: مازندران عملکرد خوبی داشت و اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه شد.

این مسئول درباره افزایش هزینه‌های هتلینگ بیمارستان‌ها گفت: افزایش هتلینگ بیمارستان‌ها مربوط به این طرح نیست، افزایش هتلینگ بیمارستان‌ها مربوط به نرخ تورم در کشور است.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ هتلینگ بیمارستان‌ها قابل توجه است، ولی رقم پرداختی به بیمارستان‌ها نسبت به سال ۹۲ کاهش جدی دارد، ادامه داد: رقم هتلینگ را محاسبه کردیم و ولی رقم پرداختی مردم به بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد.

این مسئول در پاسخ به نگرانی وزارت بهداشت از خالی بودن ضریب اشغال تخت بیمارستانی اظهار داشت: در برخی بیمارستان‌های تهران و مرکز شهرستان‌ها با افزایش ۹۰ تا ۹۵ درصدی مواجه هستیم که این امر نیاز به اتخاذ تدابیر است و مسئولان بیمارستان‌ها مکلف هستند که وضع موجود را ساماندهی کنند.

حریرچی درباره بیمارستان‌های که ضریب اشغال پایینی دارند، تصریح کرد: در این بخش بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شد که با منابع حاصل از این بسته نسبت به تجهیز بیمارستان‌ها اقدام می‌شود.

این مسئول درباره جذب پرستار در وزارت بهداشت که مورد دغدغه بسیاری از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و روسای بیمارستان‌ها است، گفت: جذب دانشجویان پرستاری سال آخر لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه برنامه تجدیدنظر در ترکیب نیروهای پرستاری داریم که بسته آن در دو ماه آینده اعلام می‌شود، درباره مشکلاتی که بسیاری از دانشگاه‌ها برای جذب پرستار مرد دارند، گفت: تمایل مردان برای ورود به رشته پرستاری کم است و چون سطح پرداختی دستمزدها هم کم بود، سیاست وزارت بهداشت و درمان تامین پرستار مرد است و به دنبال تمهیداتی هستیم افرادی که مراجعه می‌کنند با رضایت کامل جذب شوند.

فارس

 

/انتهای خبر