بیماران دیالیزی این مرکز درمانی در برخی مواقع به دلیل مراجعات بیش از اندازه دچار مشکل می‌شوند و مجبور هستند برخی مواقع بدون تخت در لیست انتظار دیالیز قرار گیرند.     به گزارش شرق پرس، معاون درمان بیمارستان امام خمینی ساری گفت: با تمام توان برای کمک به بیماران دیالیزی اقدام کردیم و […]

 

بیماران دیالیزی این مرکز درمانی در برخی مواقع به دلیل مراجعات بیش از اندازه دچار مشکل می‌شوند و مجبور هستند برخی مواقع بدون تخت در لیست انتظار دیالیز قرار گیرند.

 

 

به گزارش شرق پرس، معاون درمان بیمارستان امام خمینی ساری گفت: با تمام توان برای کمک به بیماران دیالیزی اقدام کردیم و برای خدمات بهتر نیاز به حمایت خیران داریم.

 بیمارستان امام خمینی ساری یکی از بزرگترین مراکز درمانی دولتی شمال کشور است.

یکی از اقدامات درمانی در این بیمارستان که مورد توجه است دیالیز بیماران است.

بیماران دیالیزی این مرکز درمانی در برخی مواقع به دلیل مراجعات بیش از اندازه دچار مشکل می‌شوند و مجبور هستند برخی مواقع بدون تخت در لیست انتظار دیالیز قرار گیرند.

این مشکل در این هفته مشکلاتی برای برخی بیماران دیالیزی به وجود آورد که برای بررسی بیشتر موضوع به سراغ مسئولان بزرگترین مرکز درمانی دولتی شمال کشور رفتیم.

معاون بیمارستان امام خمینی شهرستان ساری درباره برخی مشکلاتی که برای بیماران دیالیزی این مرکز وجود دارد، اظهار داشت: تعدادی از بیماران این مرکز به صورت روتین مورد پذیرش قرار می‌گیرند و زمان مشخصی برای دیالیز این بیماران مشخص شد.

وی تصریح کرد: تعدادی از بیماران نیز به صورت اورژانسی نیاز به دیالیز دارند که برای این منظور نیز دستگاهی در نظر گرفته شد که نیازهای اورژانسی بیماران را رفع ‌کند.

معاون بیمارستان امام خمینی با اعلام اینکه ۱۹ تخت دیالیز در این بیمارستان فعال است، خاطرنشان کرد: این تخت‌ها با حداکثر ظرفیت مشغول فعالیت هستند و در بیشتر ساعات شبانه‌روز کار می‌کنند.

این مسئول بیان داشت: ۴۰ نفر از بیماران در لیست برای دریافت روتین دیالیز قرار دارند که در حال حاضر امکان تعریف زمان مشخصی برای این افراد وجود ندارد.

وی بیان داشت: برای رفع مشکلات در حوزه دیالیز بیمارستان امام ساری نیاز به حضور خیران است.

امینی در ادامه از برنامه‌ریزی برای خرید دو دستگاه جدید برای مرکز دیالیز بیمارستان امام ساری خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها جایگزین دستگاه‌های می‌شود که کار مفید دستگاه‌های قبلی به اتمام رسیده باشد.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: بودجه سلامت برای تامین همه نیازمندی‌های استان کافی نیست و برای رفع مشکلات در برخی بخش‌ها نیاز است از ظرفیت خیران استفاده شود.

معاون بیمارستان امام خمینی ساری در ادامه با اشاره به هزینه بالای خرید دستگاه و ساخت فضای فیزیکی گفت: قیمت هر دستگاه ۷۰ میلیون تومان است ولی برای خرید دستگاه نیاز به فضای فیزیکی مناسب نیز هست.

این مسئول در ادامه به افزایش میزان بیماران دیالیزی در استان نیز اشاره کرد و گفت: میزان بیماران کلیوی و دیالیزی در استان رو به افزایش است و هرچه بیمارستان تجهیز شود با این روند رو به رشد بیماری پاسخگوی نیاز درمانی همه متقاضیان نیستیم.

وی در ادامه درباره برخی گلایه بیماران دیالیزی بیمارستان امام خمینی که از قدیمی بودن دستگاه دیالیز این مرکز گلایه دارند و در برخی مواقع بعد از دیالیز نشاط لازم را ندارند، گفت: بعد از هر دیالیز از بیماران آزمایش گرفته می‌شود و آزمایشات نشان دهنده مشکل در دستگاه است.

این مسئول در ادامه از برنامه‌ریزی برای برگزاری کلاس آموزشی برای بیماران دیالیزی در این مرکز خبر داد و گفت: از طریق پیامک نیز زمان دیالیز بیماران که روتین شوند اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش فارس وی درباره بیمارانی که در لیست انتظار  این بیمارستان قرار دارند، گفت: در مواقعی که تخت خالی داشته باشیم با بیمارانی که در لیست انتظار قرار دارند تماس گرفته می‌شود و نسبت به دیالیز آنها اقدام می‌شود.

 

/انتهای خبر