وزیر بهداشت گفت : بالای ۲۵ درصد ظرفیت برخی رشته ها با سهمیه بود و بنابراین سهمیه ها مشکل جدی بود که موجب می شد نخبگان پذیرفته نشوند و ممکن بود از کشور خارج شوند

شرق پرس : نمکی وزیر بهداشت درمان در تازه ترین اظهارات درباره سهمیه دوره های پزشکی گفت : معادل ظرفیت سهمیه خانواده شهدا و ایثارگران به ظرفیت دوره های تحصیلات تکمیلی اضافه می شود تا حقی از نخبگان ضایع نشود.

 

وی افزود؛ بالای ۲۵ درصد ظرفیت برخی رشته ها با سهمیه بود و بنابراین سهمیه ها مشکل جدی بود که دو اثر منفی داشت؛ هم نخبگان پذیرفته نمی شدند و ممکن بود از کشور خارج شوند و هم اینکه مردم و نخبگان تصور می کردند که خانواده شهدا و ایثارگران حقشان را ضایع می کردند که تصور درستی نبود.

 

نمکی گفت : بنابراین ظرفیت جایگزین سهمیه ها اضافه کردیم تا هیچ نخبه ای تصور نکند حقش ضایع می شود.

 

افزایش ۲برابری قیمت داروهای خاص داخلی

 

وزیر بهداشت درباره گران تر شدن داروها گفت : ما با داروهایی طرف بودیم که چون تولید آن صرفه اقتصادی برای تولید کننده نداشت با پنج برابر قیمت وارد کشور می‌شد.

 

وی ادامه داد؛ در این زمینه در مورد داروهای خاص قیمت‌ها تا دو برابر افزایش پیدا کرد که منجر به آن شد تا تولید کننده دلگرم شده و از واردات دارو بی‌نیاز شویم و با این افزایش قیمت باز هم قیمت دارو یک پنجم قیمت واردات ماند.