با اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، 233 بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه استان بستری هستند ...

شرق پرس : شبانه روز گذشته ۲۱۲ بیمار تازه مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل شناسایی شدند.

در همین مدت ۲۲۱ بیمار با بهبودی نسبی برای ادامه بقیه مراحل درمانی (قرنطینه خانگی) ترخیص و در حال حاضر هزار و ۱۷۷ نفر به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دو دانشگاه بستری هستند.
همچنین ۲۳۳ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل تحت درمان‌های تخصصی و تنفسی قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این خبر از ترخیص ۱۸۵ بیمار با بهبودی نسبی در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: هم اکنون ۹۷۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند.
دکتر سیدعباس موسوی افزود: ۲۰۲ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه، با کمک دستگاه‌های تنفسی به زندگی خود ادامه می‌دهند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز گفت: ۲۴ ساعت گذشته با شناسایی ۳۰ بیمار تازه مبتلا به کروناویروس، مجموع بستری شدگان در چهار مرکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه به ۲۰۰ نفر رسید.
دکتر سیدفرزاد جلالی با اشاره به ترخیص ۳۶ بیمار مبتلا با کووید ۱۹ با بهبودی نسبی برای ادامه بقیه مراحل درمانی (قرنطینه خانگی) در همین مدت افزود: ۳۱ بیمار هم با وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه، تحت درمان‌های تخصصی و تنفسی قرار دارند.
روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل همچنان نسبت به افزایش نگران کننده آمار کووید ۱۹ در استان هشدار داده که در صورت سهل انگاری و بی توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به احتمال قوی مازندران به پیک سوم کووید ۱۹ وارد خواهد شد.