به نظر می آید در فاصله چند روز به انتخابات مجلس، تا حدودی وضعیت کاندیدای مطرح حوزه انتخابیه ساری و میاندورود مشخص شده است و شکل گیری رای های خاکستری می تواند تعیین کننده نمایندگان این حوزه باشد

به گزارش شرق پرس ، به نظر می آید تنور انتخابات با تائید صلاحیت دقیقه نودی علی بابایی کارنامی در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود داغ تر از قبل شد.

 

با توجه به دریافت های میدانی و نظرسنجی های کارشناسی، اگر بخواهیم نگاه منطقی به وضعیت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه ساری و میاندورود داشته باشیم، به این نتیجه خواهیم رسید که دو نماینده ساری قطعاً از میان چهار گزینه ، روحی، علی بابایی کارنامی، یوسف نژاد و زارعی خواهند بود و تنها گزینه زنان یعنی خانم عالیه زمانی نیز علیرغم اینکه جهش رای، نسبت به دور قبل انتخابات خواهند داشت اما از رسیدن به جمع چهار گزینه برتر در این حوزه ناکام خواهد بود.

 

البته ورود چهره های مطرح سیاسی این دو شهرستان و نماینده سابق به کمپین های انتخاباتی و حمایت از این افراد نیز در خط دهی و تاثیرپذیری جامعه هدف موثر نخواهد بود . تا جائیکه شنیده می شود رمضانی شجاعی نماینده سابق مجلس که پس از ثبت نام و کاندیداتوری در انتخابات انصراف خود را اعلام کرده بود، اکنون رسماً به میدان آمده و حمایت خود را از دو کاندیدا اعلام کرد.

 

 بابایی کارنامی هم گرچه روزهای بسیاری را به دلیل رفع مشکل صلاحیت در شورای نگهبان از دست داد، اما با ورود به جرگه کاندیدای مطرح، توانست طیف قابل توجهی از مردم دو شهرستان ساری و میاندورود را همراه کند و احتمالا بدلیل حمایت برخی از اعضای شورای شهر ساری و افراد تاثیرگذار در هر دو جناح سیاسی، معادلات انتخابات در این حوزه تغییرات قابل توجهی خواهد داشت.

 

از سویی  زارعی که دور قبل انتخابات، با فاصله بسیار نزدیکی نسبت به محمد دامادی، سوم شده بود و اکنون با ردصلاحیت محمد دامادی در این دوره و وضعیت نامشخص اصلاح طلبان، اکنون فضای سیاسی را بسیار مناسب برای رای آوری می داند و حمایت برخی چهره های نزدیک به اصولگرایی از وی نیز در این اقبال کم تاثیر نخواهد بود.

 

یوسف نژاد که رکورد دار رای در دو شهرستان ساری و میاندورود محسوب می شود، به نظری می آید به دلایل زیادی ازجمله نبودن مهدی عبوری شهردار سابق ساری و خطای استراتژیک در انتخاب اولیه حوزه تهران برای کاندیداتوری و همچنین برخی گلایه های جدی در حلقه اول حامیان سنتی اش این دوره شرایط سخت تری خواهد داشت.

 

اما وضعیت انتخاباتی روحی که سابقه دو دوره حضور در مجلس را در کارنامه دارد و این روزها بنام حقوق دان برجسته در حال تبلیغ است، مساعد و امیدوار کننده برای هوادارنش به نظر می رسد. وی از سوی یکی از چهره های جوان و کاریزماتیک شورای شهر ساری حمایت می شود و توانست با گفتگوهای نزدیک و چهره به چهره با مردم شهرستان های ساری و میاندورود فضای مثبتی را در جذب حمایت مردمی بوجود آورد.

 

با توجه به شرایط موجود و برپایه تحلیل های آماری، دور از انتظار نیست تکلیف یک یا هر دو کرسی مجلس این حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شود.