شیدالله حسین‌پور از برگزاری مسابقات تکواندو قهرمان مازندران در نکا خبر داد و اظهار داشت: این دوره از مسابقات با حضور تکواندو‌کارانی از شهرهای مختلف استان در نکا برگزار می‌شود.

مسابقات تکواندو قهرمانی مازندران در نکا برگزار می شود

به گزارش شرق پرس, سرپرست اداره ورزش و جوانان نکا از برگزاری مسابقات تکواندوی قهرمانی استان در این شهرستان خبر داد.

 

 

 

شیدالله حسین‌پور در گفت‌وگو با فارس از برگزاری مسابقات تکواندو قهرمان مازندران در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این دوره از مسابقات با حضور تکواندو‌کارانی از شهرهای مختلف استان در نکا برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: این مسابقات با حضور دختران و پسران تکواندو کار مازندران در رده سنی نونهالان، در دو روز مجزا در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در سالن سردار طوسی نکا و سالن سپاه این شهرستان برگزار می‌شود.

 

سرپرست اداره ورزش و جوانان نکا ادامه داد: شهرستان نکا از جمله شهرهای مهم در تکواندو  و قطب تکواندو استان مازندران است که برگزاری مسابقات مختلف در این شهرستان می‌تواند در تقویت بنیه ورزشی ورزشکاران این رشته موثر باشد.

 

حسین‌پور با اشاره به فعالیت یک‌هزار تکواندو کار دختر و پسر در شهرستان نکا خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری این مسابقات پشتوانه‌سازی برای تکواندو شهرستان و شناخت استعدادهای این رشته ورزشی به منظور پرورش و بهره‌گیری از توانمندی آن‌ها در سال‌های آینده است.

 

وی با اعلام اینکه مهم‌ترین مشکل تکواندو نکا در بخش سخت‌افزاری است، تصریح کرد:‌ نداشتن سالن تخصصی برای تمرین ورزشکاران این رشته از مهم‌ترین مشکلات این رشته ورزشی است که ورزشکاران ما از آن رنج می‌برند.

 

سرپرست اداره ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه برای رفع این مشکل در تکواندو شهرستان، ساخت سالن طبقاتی در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: با توجه به کلنگ‌زنی خانه تکواندو در نکا منتظر تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه هستیم تا بتوانیم این سالن را در زمان مناسب به بهره‌برداری برسانیم.

 

حسین‌پور افزود: ساخت سالن طبقاتی در شهرستان نکا هم‌اکنون با پیشرفت ۱۰ درصدی روبرو است که دارای اعتبارات مصوب است که اگر این اعتبارات تخصیص یابد بسیاری از مشکلات در این رشته ورزشی برطرف می‌شود.

 

وی گفت: با وجود نداشتن سالن تخصصی، فعالیت‎های هیئت تکواندو در این شهرستان با قوت انجام می‌شود و با افتتاح خانه تکواندو در شهرستان نکا با توجه به ایجاد مکان ثابت برای هیئت تکواندو برنامه‌ریزی‌های منسجم‌تری برگزار می‌شود.

 

سرپرست اداره ورزش و جوانان نکا همچنین با اشاره به اینکه شهرستان نکا در روزهای جمعه و شنبه، هشتم و نهم اسفندماه جاری میزبان مسابقات المپیاد کارگران کشور است، اظهار کرد: تمهیدات لازم برای ورود، اسکان، ایاب‌وذهاب، تغذیه و برگزاری مناسب مسابقات در این شهرستان انجام شده و آماده ورود ورزشکاران هستیم.

 

حسین‌پور گفت: شهرستان نکا از روز پنج‌شنبه هفتم اسفند ماه تا شنبه نهم اسفندماه، میزبان مسابقات المپیاد کارگری کشوری و مسابقات قهرمانی مازندران است که در حدود ۵۰۰ ورزشکار در این سه روز در شهرستان نکا حضور داشته و به رقابت می‌پردازند.