در پاسخ این شهروند به نطق عضو شورای شهر ساری آمده است: قصه پر غصه این شهر دل نیکخواهان شهر را پرخون کرده و سخنان اخیر یک عضو چون نیشی سهمگین جان و استخوان شهروندان را آزرده است و از سر دلسوزی و حق شهروندی خود استفاده کرده و یادداشتی بر سخنانش دارم

khaefii-jafar6

 

به گزارش شرق پرس, پس از انتشار نطق پیش از دستور سید محمد آقامیری عضو شورای شهر ساری و انتقاد وی از عملکرد استاندار مازندران و دفاع از شهردار ساری یکی از شهروندان در پاسخ به وی یادداشتی را به سایت شرق پرس ارسال نمودند که متن آن در ادامه می آید:

 

 

قصه پر غصه این شهر دل نیکخواهان شهر را پرخون کرده و سخنان اخیر یک عضو چون نیشی سهمگین جان و استخوان شهروندان را آزرده است و از سر دلسوزی و حق شهروندی خود استفاده کرده و یادداشتی بر سخنانش دارم که امیدوارم شاهد پاسخ مستدل طرف ایشان باشم.

 

تحلیل درونمایه گفتار شما موضوع این نوشتار من نیست بلکه مطلبی از سخنان شما مرا واداشت تا به واشکافی سخنان شما بپردازم. شما در نطق خود گفته اید :

 

“گرچه حرفهای منتقدانه من موجب آب و نانی برای تعدادی دوره گرد ایام می شود ولیکن مردم شهر خوب یافتند جز از طریق پارلمان شهر و شهردار شهرشان نباید امید داشت پس بیائیم بیش از پیش در رفع معضلات ذیل همت مضاعف بکار بندیم”

 

و من می گویم مردم به خداوند امید دارند نه به پارلمان شهری و شهردار شهرستان چرا باید در تعریف و تمجید از یک شخصیت تا جایی پیش برویم که حتی خدا را مرکز امید مردم ندانیم ؟ شما که در سخنرانی خود بیش از ۵۰ بار از مردم سخن گفتید آیا بدنبال مطالبات مردم که همان پاسخگویی از عملکردتان بوده هستید؟؟؟

 

در ابتدای سخنان خود نقد را ذره ای از دستاورد انقلاب دانستید و بر این اساس سخنان خود را آغاز نمودید و با بیان این جمله به سخنان خود اعتبار بخشیدید که از سر نقد سخن می گویید گرچه به همین جمله شما اشکالات فراوان دارم ولی”این سخن بگذار تا وقت دگر” و این حقیر از حق خود بعنوان یک شهروند ساروی استفاده کرده و به شما عرض می نمایم که تعریف و تمجید از نماینده اصولگرا و جوان شهر ساری به زعم خود سهمیم شدن در محبوبیت او کار اخلاقی نمی تواند باشد چون اینگونه تلقی می شود که پشت به آن نماینده اصولگرای دیگر شهر کردید که جانانه در میتینگ انتخاباتی برایش به ایراد سخنرانی پرداختید!!!

 

 

صحبت از وامدار نبودن افراد شد یاد دوران انتخابات شورای شهر افتادم که در لیست شورای منتخب شهردار ساری قرار داشتید برای انتخاب شدن تان شهردار جوان به ایراد سخنرانی برای شما پرداخت و این شبهه را در اذهان متبادر ساخت که شهردار شورای شهر را انتخاب می کند نه شورای شهر شهردار را !!! و چه زیبا فرمودی که وامدار نباید بود! !!

 

 

نقد و نقادی از مدیران ارشد استانی جزو  دلنگرانی های نیروهای اصلاح طلب استان است و اینکه در گام جدید خود را با این دلنگرانی ها و نقدها همگام می سازید جالب است ولی اگر این نقادی بخاطر سنگر گیری پشت این نقد برای عدم پاسخگویی به عملکرد خودتان باشد عمل نیک و پسندیده ای نمی تواند باشد و چنانکه در مکتب و فرهنگ اسلامی آمده است که” رطب خورده کی منع رطب کند؟”

پس بهتر بود فضای جامعه را مهیای پرسشگری و خود را آماده پاسخگویی می کردید اینکه استاندار محترم در حال حاضر مهمترین دغدغه ایشان انتخابات مجلس و ورود افراد با سلیقه های مشترک شان می تواند باشد امری است بدیهی و غیر قابل انکار و از اینرو شاید استاندار محترم فرصت رسیدگی به دیگر امور را نداشته باشد ولی از شما که هراز چند گاهی در هر اردویی رویت می شوید انتظار آن می رود از این فرصتی که دارید در جهت روشنگری از عملکرد پارلمان شهری استفاده نمایید .

 

و اما ده بند پیشنهادات شما که هرکدام سوالی را به ذهن می رساند را به روش خودتان اعلام میکنم تا با این اعتقادی که به نقد و پاسخگویی دارید انشاالله شاهد پاسخ شما باشیم .

 

۱- آنگونه گفتید که انگار نمایندگی دلسوزان استان را یدک می کشید و به نمایندگی از مردم تمام وظایف شورایی خود را فراموش کرده و بدنبال پرسش از استانداری هستید که این روزها بدلیل عملکرد ضعیفش هرکسی که از راه میرسد یک طعنه ای به او میزند و بهتر است عنوان نمایید که کارگروه استان جایگاه اداری و حقوقی آن کجاست و چگونه انتخاب می شوند و عملکرد آن را برای مردم بیان می کردید نه اینکه دغدغه عضویت در آن و برگزاری جلسه و شرکت در آن جزو دلمشغولی شما باشد!

 

 

۲- چرا بجای اشاره بر تدوین بودجه به فکر تقسیم بودجه بصورتی که این بودجه درست و اصولی تقسیم شود در شهر نیستید و بودجه مورد نظر برای پروژه های بزرگ به تناسب ضرورت آن تقسیم نمی شود؟

 

 

۳-شهردار مسئول نان و خورشت هرکسی نباشد مسئول نان و خورشت آنانی که در متینگ انتخاباتی شان سخنرانی کرد هست و این بر شهروندان فهیم ساروی پوشیده نیست .

 

 

۴-حال که فرصت بررسی هزینه های جاری شهرداریهای همجوار را داشتید و متوجه افزایش هزینه های جاری شهرداری ساری شدید چه اقدامی در این زمینه کردید و آیا تا این لحظه به نهادهای نظارتی اعلام کردید تا آنها پیگیری کنند و در غیر اینصورت چرا مشکل را به سمت و سوی نهادهای نظارتی بردید؟؟؟

 

 

۵-  آیا تمام مشکلات شهر ساری حل گردید و فقط الحاق روستای آهی دشت به ساری تنها کار مانده شهرداری ساری است که درخواست اکید برای رسیدگی آن را دارید؟؟؟

 

 

۶-آیا بهتر نیست به جای پرداختن به عملکرد دستگاههای دیگر و پرداختن به اخذ وجه آب بها به دریافت های بی حساب و کتاب شهرداری از مردم (جمع آوری زباله و عوارض شهرداری و جریمه های ساخت و ساز و…….) بپردازید؟؟؟؟؟ یعنی واقعا در این حوزه هیچ کار دیگری نمانده است؟؟؟

 

 

۷-شما شهردار را توصیه به خاموشی نهضت خریدکتاب از نشریات و موسسات نمودید نمی دانم این در کجای وظایف شورا پیش بینی شده که شهردار باید جلوی نهضت خرید کتاب را از یک ارگان یا نشریه بگیرد؟؟

 

 

۸-چرا شهرداری نباید برای عقد قرار دادهای تبلیغاتی در سطح شهر ازپارلمان شهری مجوز بگیرد خیلی جالب است در مقابل کارهای غیر قانونی سکوت میکنید و الان بعد از انجام این کارها اعتراض میکنید که مثلا مخالف این حرکتها هستید چه راهکار عملی تا بحال برای جلوگیری از این نوع اعمال انجام دادید؟؟

 

 

۹- و اما مهمترین سوال را این بخش از گفته شما برایم ایجاد نمود نظارت بر هزینه های شهرداری که اعلام فرمودید حتما از هزینه های انجام شده پروژه های بزرگ شهر مطلع هستید که اگر انکار کنید حمل بر ضعف شما خواهد بود خوش دارم بعنوان یک شهروند هزینه پروژه های بزرگ شهر مانند پل سازی و باز نمودن معابر و خیابانها و پارک ملل و …….بدانم.

 

 

۱۰- و آخر اینکه قرار نیست که همه دستگاههای اجرایی برای استیفای حقوق شهرداری کار کنند و از وظایف اصلی خود غافل شوند تا شما از عملکرد دیگر دستگاهها خوشنود شوید و یقینا ما هم به امید خداوند منتظر شهری روان و بدون ترافیک و پاک و سبز و ایمن هستیم.

موفق و موید باشد

 

جعفر خائفی
دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت سیستمهای اطلاعاتی