دکتر آرام, مدیرکل بهزیستی مازندران از افزایش تسهیلات اشتغال تحت پوشش بهزیستی تا سقف ۳۵ میلیون تومان در سال ۹۳ خبر داد.     به گزارش شرق پرس، سعید آرام شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی است تا بهزیستی فعالیت‌هایش را نسبت به گروه هدف خود گسترش […]

دکتر آرام, مدیرکل بهزیستی مازندران از افزایش تسهیلات اشتغال تحت پوشش بهزیستی تا سقف ۳۵ میلیون تومان در سال ۹۳ خبر داد.

 

 

دکتر آرام بهزیستی مازندران

دکتر آرام بهزیستی مازندران

به گزارش شرق پرس، سعید آرام شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی است تا بهزیستی فعالیت‌هایش را نسبت به گروه هدف خود گسترش دهد اظهار داشت: در طول ایام ماه مبارک رمضان طرح «ضیافت مهر» در سراسر مازندران برگزار می‌شود.

وی افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۱۵ هزار سبد کالا به ارزش ریالی ۵۰۰ هزار ریال تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بین مددجویان نیازمند توزیع شد که پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا پایان ماه رمضان به ۲۵ هزار سبد کالا برسد.

مدیرکل بهزیستی مازندران از نگاه ویژه دولت به مسائل اجتماعی ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: شخص رئیس جمهور از ابتدای آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون هشت بار از مراکز بهزیستی و توانبخشی کشور بازدید کردند که این نشان از اهمیت دادن دولت به این حوزه است.

 

آرام به توانمندسازی معلولان تحت پوشش این سازمان اشاره کرد و گفت: طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده است و خدمات به خانواده فرد معلول تحت پوشش داده می‌شود و بدین ترتیب خدمات‌رسانی به معلول در درون خانواده‌اش انجام می‌شود که این امر بر استمرار ارتباط فرد معلول با خانواده‌اش استوار است و در حال حاضر این طرح در چند شهر مازندران از جمله نوشهر به‌عنوان پایلوت انجام شد که در آینده‌ای نزدیک در تمامی شهرهای مازندران اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: به تمامی کسانی که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و زمینه و بستر لازم را داشته باشند تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه برای اشتغال به آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران به موضوع ایجاد اشتغال در راستای توانمندسازی مددجویان بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۲ بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال برای اشتغال معلولان گروه هدف هزینه شد که این رقم در سال ۹۳ به ۳۵۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات می‌رسد.

وی به بحث آسیب‌های اجتماعی ناشی از استعمال قلیان در جامعه و طرح جمع‌آوری قلیان‌ها در مازندران پرداخت و اظهار داشت: استعمال قلیان زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و فرهنگ نامناسبی در زمینه استعمال قلیان در جامعه ایجاد شده است که طرح جمع‌آوری قلیان‌ها کار بسیار ارزشمندی است که می‌تواند جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را بگیرد.