مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: کلر در آب نباید صفر باشد و این مسئله سلامت شهروندان را به خطر می اندازد و اگر بر اثر گزارش مسئولین آب شهرستان دستگاه کلر زنی مشکل دارد باید در اسرع وقت نسبت به برطرف کردن نقص اقدام شود.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: شهرستان نکا از آب شرب مطلوب برخوردار نیست و با توجه به در پیش بودن فصل گرما باید در زمینه فراهم ساختن آب شرب با کیفیت و مطلوب تلاش کنیم .

 

 

 

به گزارش شرق پرس، اسماعیل محمودیان درجلسه کارگروه سلامت که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه در ۱۵ روز اول سال با انجام ۳۷ نمونه گیری آب در نکا تنها ۳ نمونه گیری مطلوب و ۳۴ نمونه گیری دیگر نامطلوب وبا کلر صفر بوده است.

 

 

وی افزود: کلر در آب نباید صفر باشد و این مسئله سلامت شهروندان را به خطر می اندازد و اگر بر اثر گزارش مسئولین آب شهرستان دستگاه کلر زنی مشکل دارد باید در اسرع وقت نسبت به برطرف کردن نقص اقدام شود.

 

 

محمودیان همچنین با اشاره به کنترل سلامت آب در روستاها اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب روستاها از آب چشمه استفاده می کنند باید کنترل کلر در اولویت برنامه ها باشد.

 

 

وی گفت: با توجه به فصل گرما امکان طغیان بیماری های اسهالی با استفاده از آب چشمه وجود دارد و لذا باید کلر زنی و شستشوی مخازن و اصلاح لوله های فرسوده در دستور کار قرار گیرد.

 

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا در ادامه با اشاره به بازدیدهای متعدد از واحدهای صنفی و بهداشتی و مواد غذایی در طول نوروز خاطر نشان کرد: ۸۴ بازدید از مرغداری ها، ۶۶ بازدید از قصابی ها، ۲۴ بازدید از رستوران ها و ۳ بازدید از مراکز بسته بندی مرغ در ایام نوروز انجام شد.

 

 

محمودیان افزود: در نوروز و در بازدیهای مشترک با دامپزشکی و عوامل دست اندرکار۳۵ کیلوگرم گوشت مرغ و ۱۷ کیلوگرم گوشت قرمز در شهرستان توسط عوامل دامپزشکی شهرستان معدوم شد./ایرنا