حجت الاسلام اژه ای در مازندران گفت : از نظر اجرایی هرنوع احکام بازدارنده باید به موقع اجرا و نباید تفریط و موجب تجری مجرم و استهزاء مردم شود

به گزارش شرق پرس معاون اول قوه قضاییه در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به راه اندازی شورای حل اختلاف با هدف صلح و سازش طرفین دعوی گفت: کار این شورا قضاوت و صدور حکم نیست اما پرونده‌ها در این شورا باید به سازش ختم شود.
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسن محسنی اژه‌ای با بیان اینکه مجازات های جایگزین حبس بعنوان اقدامی در جهت کاهش آمار زندانیان است افزود: از نظر اجرایی هرنوع احکام بازدارنده باید به موقع اجرا و نباید تفریط و موجب تجری مجرم و استهزاء مردم شود.

معاون اول قوه قضاییه به ضرورت حفظ حریم دریا و رودخانه ها در پیشگیری از خسارت ها و به زیاد بودن ورودی پرونده‌ها در دادگستری ها اشاره و بخش زیادی از پرونده ها را مربوط به منابع طبیعی عنوان و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا با کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی، با منشا صدور مجوز بنا یا ساختمانی که در اساس تخلف است برخورد شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت ماه مبارک رمضان و تاکید بر بهره گیری از فیوضات این ماه مبارک، همچنین با غلط دانستن مذاکره با آمریکا مبنی بر اینکه امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ دانسته و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند؛ نباید به شیطان اعتماد کرد، مذاکره با آمریکای مخالف اسلام و مسلمین راجزو حرف‌های شیطانی و غلط عنوان کرد.
در این آیین حجت الاسلام اکبری به عنوان رئیس کل جدید دادگستری مازندران معرفی و حجت الاسلام تقوی فرد رئیس کل پیشین دادگستری مازندران، به سمت قاضی دیوان عالی کشور، منصوب شد.

 

 

 

 

 

mazandaran.iribnews