آخرین دیدار مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان شب گذشته در شهر کاتووس لهستان برگزار شد و ملی پوشان کشور میزبان با شکست سه بر یک برزیل به عنوان قهرمان این رقابت ها معرفی شدند

 

تیم ملی والیبال لهستان با شکست برزیل در دیدار نهایی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان، کاپ قهرمانی و مدال طلای این رقابت ها را به خود اختصاص داد.

 

شرق پرس: آخرین دیدار مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان شب گذشته در شهر کاتووس لهستان برگزار شد و ملی پوشان کشور میزبان با شکست سه بر یک برزیل به عنوان قهرمان این رقابت ها معرفی شدند.

 

ملی پوشان برزیل در ست اول این مسابقه ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسیدند، اما در ست های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۲۲، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۲ مغلوب میزبان این رقابت ها شدند تا به مقام نایب قهرمانی جام هجدهم اکتفا کنند.

 

لهستان در دوره قبل این رقابت ها (۲۰۱۰) رتبه سیزدهم را به دست آورده بود و در این دوره با استفاده از امتیاز میزبانی موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

 

والیبال برزیل که قبل از شروع این مسابقات با سه مدال طلا و یک نقره رتبه دوم افتخارآورترین تیم رقابت ها را بعد روسیه در پرونده کاری داشت، یک مدال نقره دیگر به افتخارات خود افزود.

 

تیم ملی والیبال آلمان نیز با شکست فرانسه در دیدار رده بندی مسابقات قهرمانی مردان جهان مدال برنز و عنوان سومی این رقابت ها را به دست آورد.

 

ملی پوشان والیبال فرانسه در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۶ بر ۲۴ و ۲۵ بر ۲۳ مغلوب آلمان شد تا به رتبه چهارمی جهان در این رقابت ها اکتفا کند.

 

رده بندی نهایی ۲۴ تیم شرکت کننده در هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان به قرار زیر است:

 

قهرمان: لهستان

نایب قهرمان: برزیل

سوم: آلمان

چهارم: فرانسه

پنجم: روسیه

ششم: ایران

هفتم: کانادا و آمریکا

نهم: فنلاند و صربستان

یازدهم: آرژانتین و کوبا

سیزدهم: بلغارستان و ایتالیا

پانزدهم: استرالیا و چین

هفدهم: بلژیک، کره جنوبی، مکریک و ونزوئلا

بیست و یکم: کامرون، مصر، پورتوریکو و تونس

ایرنا