غلام‌رضا قنبری از افزایش ۴۵ درصدی کشت پنبه در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد. به گزارش شرق پرس, مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهشهر در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: امسال ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مناطق دشت و کوهستانی بهشهر به زیر کشت پنبه رفت که نسبت به سال گذشته، حدود ۴۵ درصد افزایش داشت. […]

غلام‌رضا قنبری از افزایش ۴۵ درصدی کشت پنبه در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
ghanbari

به گزارش شرق پرس, مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهشهر در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: امسال ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مناطق دشت و کوهستانی بهشهر به زیر کشت پنبه رفت که نسبت به سال گذشته، حدود ۴۵ درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه امسال قیمت هر کیلوگرم «وش» پنبه نسبت به سال گذشته تفاوتی ندارد و همان ۲‌ هزار و ۵۰۰ تومان است، اظهار داشت: البته برخی کارخانجات و واسطه‌ها، با قیمتی بیش از این از کشاورز خریداری می‌کنند که به صورت توافقی و به سود دو طرف است.

دبیر کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان بهشهر، میزان سطح زیر کشت پنبه در سال جاری را ۸۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: بیشترین سطح زیر کشت پنبه را در استان داریم و پیش‌بینی می‌شود از این میزان، بیش از یک‌هزار تن وش پنبه برداشت شود.

وی در ادامه گفت: کشاورزان پنبه‌کار “قَره‌تپه” در منطقه دشت بهشهر، محصول پنبه خود را به کارخانه پنبه پاک‌کنی نکا و به قیمت توافقی می‌فروشند، برخی از کشاورزان نیز با کارخانجات استان گلستان قرارداد دارند و برخی نیز به واسطه‌ها می‌فروشند.

قنبری درباره زمان برداشت پنبه، اظهار داشت: در حال حاضر، گل‌دهی گیاه پنبه هنوز به روزهای اوج خود نرسیده است از نیمه دوم مرداد این اتفاق می‌افتد، و در شهریور ماه برداشت می‌شود.

 ۹۰ درصد پنبه مازندران در شهرهای نکا، بهشهر، ساری و میاندرود کشت می‌شود که شهرستان بهشهر بیشترین سطح زیر کشت را دارد.

بر اساس اعلام سازمان جهادکشاورزی استان مازندران، سال گذشته یک‌هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی مازندران به کشت پنبه اختصاص یافت که امسال این رقم با اضافه شدن ۳۵ هکتار دیگر، به یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار رسید.

همچنین پیش‌بینی شده است از این مقدار اراضی زیر کشت پنبه در مازندران، بیش از ۲ هزار تن وش پنبه استحصال شود.