قالیباف در جدیدترین اظهارات درباره ماجرای سیلی نماینده مجلس به سرباز مازندرانی گفت : عنابستانی به سرباز سیلی نزد، بلکه هل داد !
شرق مازندران : محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز و در آستانه ۱۶ آذر روز دانشجو، در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با گرامیداشت شهدای روز دانشجو از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ تا ۱۶ آذر دی ماه ۱۳۵۹ و بعد از آن و نیز شهدای هسته‌ای، به سؤالات مطرح از سوی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در این جلسه اشاره کرد و در پاسخ به آن‌ها اظهار داشت: تحول در حکمرانی بزرگترین چالش امروز ماست و در بیست سال گذشته در جلسات مختلف به این مسأله اشاره کرده‌ام.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه قانون هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اصلاح می‌شود، به سؤالات مطرح درباره ماجرای علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار و برخورد وی با سرباز راهور پاسخ داد و اظهار داشت: معتقدم در این باره هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید محکم‌تر پیگیری می‌کرد، اما مامور قانون هم نباید خلاف قانون عمل کند.
قالیباف افزود: آقای عنابستانی در این ماجرا به سرباز سیلی نزده و فقط او را هل داده بود، بنابراین نباید هر آنچه در فضای مجازی مطرح می‌شود، تکرار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: البته در دوره قبل نماینده‌ای به گمرک رفت و تخلفی مرتکب شد، اما از او پشتیبانی شد، اما در این دوره هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به این نتیجه رسید که باید پرونده به دادگاه برود.
گفتنی است؛ سرباز مازندرانی سیلی خورده از نماینده مجلس، پس از این اظهارات قالیباف گفت : سیلی زدن عنابستانی به من توسط دوربین ها ثبت شد و در دادگاه ثابت شده است.