۹ سال پس از جنایت دلفان و داغ کشته شدن چهار نفر در جریان درگیری طایفه‌یی متهم اصلی پرونده قتل در اهواز دستگیر شد. شرق پرس:  شاید همین باعث شده بود که مراد دیگر نگرانی از بابت دستگیری نداشته باشد و با خیالی آسوده در نقطه‌ دیگری از کشور تردد کند اما اهواز […]

 

 

۹ سال پس از جنایت دلفان و داغ کشته شدن چهار نفر در جریان درگیری طایفه‌یی متهم اصلی پرونده قتل در اهواز دستگیر شد.

شرق پرس:  شاید همین باعث شده بود که مراد دیگر نگرانی از بابت دستگیری نداشته باشد و با خیالی آسوده در نقطه‌ دیگری از کشور تردد کند اما اهواز ایستگاه آخر بود و او پس از ۹ سال فرار دستگیر شد.

ماجرا مربوط به سال ۸۴ است، روزهای نخست آخرین ماه این سال بود و مراد به دلیل اختلافات قومی و قبیله‌یی سه مرد و یک زن را در روستای آتی زند جنوبی لرستان با کلاشینکف به آتش گلوله بسته و فرار کرده بود.

 پیگیری‌های پلیس در این خصوص ادامه داشت و چند مظنون به قتل نیز دستگیر شدند اما از متهم اصلی پرونده خبری در دست نبود تا اینکه ۹ سال پس از جنایت، منابع خبری و اطلاعاتی از زندگی این جوان در یکی از مناطق حاشیه‌یی شهر اهواز باخبر شدند. مراد وضع مالی خوبی نداشت اما فکرش را هم نمی‌کرد که پس از ۹ سال پلیس دستگیرش کند.

اما ماموران پلیس شهرستان دلفان با پلیس آگاهی اهواز رایزنی کرده و ماموران این پلیس پس از اخذ موافقت مقام قضایی به محل زندگی او رفته و دستگیرش کردند. متهم به قتل چهار نفر پس از دستگیری در حالی که فکرش را هم نمی‌کرد که دستگیر شود لب به اعتراف گشود و به قتل چهار نفر در اسفندماه سال ۸۴ اعتراف کرد.

او مدعی شد که بر سر بروز یکسری اختلافات قومی و قبیله‌یی مرتکب قتل شده و از کرده‌اش پشیمان است اما گمان نمی‌کرده که با گذشت ۹ سال از وقوع جنایت روزی توسط پلیس دستگیر شود.

سرهنگ کرمی، رییس پلیس شهرستان دلفان استان لرستان، در این باره گفت: این مرد در سال ۸۴ مرتکب قتل شده و از همان زمان تحقیقات گسترده‌یی در سطح استان برای شناسایی محل اختفا و دستگیری وی انجام شد که متاسفانه به نتیجه نرسید، تا اینکه پس از گذشت حدود ۹ سال از وقوع حادثه ردپایی از وی در یکی از مناطق حاشیه‌یی اهواز به دست ما رسید. پس از آن تیمی از ماموران انتظامی و آگاهی در دو استان لرستان و خوزستان با همکاری یکدیگر محل زندگی این متهم به قتل را شناسایی کرده و در ۲۲ خرداد امسال در جریان یک عملیات پلیسی وی را دستگیر کردند.

رییس پلیس شهرستان دلفان که روستای آتی زند در حوزه استحفاظی وی قرار دارد، اضافه کرد: متهم پس از دستگیری و تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

به گزارش اعتماد, پیش از سرهنگ مصطفایی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی کشور از طرح پلیس برای کشف پرونده‌های جنایی سال‌های قبل خبر داد و گفته بود که در سال گذشته ده‌ها مورد پرونده مربوط به سال‌های قبل با پیگیری مجدد پلیس منجر به کشف شده است.

 

/انتهای خبر