رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: اسرائیل به این خاطر بلندی‌های جولان را تصاحب کرد تا از خود در برابر تهدیدات خارجی همانند تهدیداتی که امروزه از جانب سوریه، ایران و حزب الله دریافت می‌کند، محافظت کند.

شرق پرس : دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در فرمانی ادعای حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های اشغالی جولان را به رسمیت شناخت.

بر این اساس، رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با امضای سندی اشغالگری رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت.

رئیس جمهور آمریکا گفت، “سال‌ها” مشغول مطالعه و بررسی برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان بوده و باید یک رئیس جمهور آمریکا خیلی قبل تر از این که او به ریاست جمهوری این کشور برسد دست به چنین حرکتی می‌زد.

دونالد ترامپ در صحبتهایی در دفتر بیضی کاخ سفید کمی بعد از امضای حکمی به منظور به رسمیت شناختن ادعای حاکمیت اسرائیل بر جولان گفت: از نظر من این حرکت باید توسط رئیس جمهوری از چند دولت قبل از دولت من در آمریکا صورت می‌گرفت. اما آنها این کار را به دلایلی انجام ندادند و من بسیار مفتخر هستم که آن را انجام دادم.

ترامپ در ادامه مدعی شد، به موضع سرسختی که دولتش علیه ایران اتخاذ کرده ادامه می‌دهد و تصمیم او برای اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران “تأثیری بزرگ” داشته است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهایش گفت: ایران دیگر کشوری که قبل از ریاست جمهوری من بود، نیست.

ترامپ همچنین در صحبتهایی در زمان امضای این حکم گفت، این کار او “به اسرائیل اجازه دفاع از خود در برابر چالشهای امنیتی بزرگی که هر روز با آن روبرو می‌شود، می‌دهد”.

رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: اسرائیل به این خاطر بلندی‌های جولان را تصاحب کرد تا از خود در برابر تهدیدات خارجی همانند تهدیداتی که امروزه از جانب سوریه، ایران و حزب الله دریافت می‌کند، محافظت کند.

گفتنی است چندی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود زمان آن رسیده تا حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان به رسمیت شناخته شود.

در همان زمان نیز تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان با واکنش‌های بین المللی زیادی مواجه شده بود.

گفتنی است، بلندی‌های جولان اشغالی بخشی از استان قنیطره سوریه است که رژیم صهیونیستی سال ۱۹۶۷ و در جریان جنگ ۶ روزه آن را اشغال کرد و در سال ۱۹۸۲ آن را به عنوان بخشی از قلمرو خود اعلام کرد. این در حالی است که سازمان ملل و شورای امنیت این ادعای رژیم صهیونیستی را رد کرده و همیشه در قطعنامه‌های خود جولان را بخشی از خاک سوریه و منطقه اشغالی اعلام می‌کنند.