هادی نصیری در همایش شهرستانی روحانیون، مداحان دهیاران و شوراهای اسلامی همچنین فرمانده‌هان پایگاه‌ها با شورای تامین شهرستان میاندورود، ماه محرم را فرصت مهمی برای تفکر در زندگی و هدف آن دانست.

 

فرمانده انتظامی میاندورود:اجازه ترویج و نمایش اقدامات خرافی و انحرافی در عزاداری‌ها را نمی‌دهیم
فرمانده انتظامی میاندورود گفت: انحرافات در عزاداری‌های محرم جایی ندارد.

 

 

به گزارش شرق پرس، هادی نصیری در همایش شهرستانی روحانیون، مداحان دهیاران و شوراهای اسلامی همچنین فرمانده‌هان پایگاه‌ها با شورای تامین شهرستان میاندورود، ماه محرم را فرصت مهمی برای تفکر در زندگی و هدف آن دانست.

 

وی وظیفه پلیس در روزهای عزاداری محرم را تامین امنیت اجتماعی و روانی مردم و عزاداران عنوان کرد و با اشاره به برخی انحرافات و مشکلاتی که در گذشته در جامعه وجود داشت، افزود: با تلاش‌های انجام شده میاندورود امروز یکی از شهرستان‌های خوشنام در عزاداری محرم است.

 

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود اذعان داشت: برخی اقدامات خارج از عرف شایسته و مناسب عزاداران پرشور و حسینی میاندورود نیست.

 

این مسئول وجود و ترویج رسوم انحرافی در عزاداری‌ها را سبب ناراحتی مقام معظم رهبری و علمای عظام دانست و ابراز داشت: با همراهی مقامات قضایی و انتظامی شهرستان همچنین عمل به دستورات فرماندهی انتظامی استان در پی ریشه‌کنی این موضوعات در سطح جامعه هستیم.

 

متولی نظم و امنیت در شهرستان میاندورود افزود: پلیس با وجود توانایی کافی خود از اقدام پلیسی خودداری می‌کند اما اجازه ترویج و نمایش اقدامات خرافی و انحرافی در عزاداری‌ها را نمی‌دهد.

 

وی ابراز داشت: مردم میاندورود در مازندران به ارادت و عزاداری همچنین میزبانی از محبان حسین(ع) و عزاداران عاشورا مشهور و معروف هستند.

 

نصیری گفت: این مسائل اندک و ناراحت‌ کننده با کمک روحانیون، هیئت‌های امنا، مداحان، عزاداران، پلیس و دستگاه قضایی از سطح جامعه رفع می‌شود.

 

به گزارش فارس، روستاهای بزرگ شهرستان میاندورود مانند اسرم، جامخانه و برخی از روستاهای دیگر همچنین شهر سورک مرکز میاندورود از نقاطی هستند که در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با انجام عزاداری‌های مردمی خیل عزاداران حسینی را از شهرهای اطراف، مرکز استان و حتی عزادارانی از خارج استان میزبانی می‌کنند.