محمد تقی نورزاد گفت: شش ماهه اول امسال تمام بدهی کارخانه چیت سازی بهشهر تسویه می شود.   شرق پرس: فرماندار بهشهر چهارشنبه شب در جلسه بررسی مشکلات و ساماندهی چیت سازی بهشهر افزود: متاسفانه به دلیل سوء مدیریت؛ کمبود نقدینگی و مشکلات مالی کارخانه بزرگ چیت سازی بهشهر با ورشکستگی و تعطیلی روبرو […]

 

محمد تقی نورزاد گفت: شش ماهه اول امسال تمام بدهی کارخانه چیت سازی بهشهر تسویه می شود.

 

شرق پرس: فرماندار بهشهر چهارشنبه شب در جلسه بررسی مشکلات و ساماندهی چیت سازی بهشهر افزود: متاسفانه به دلیل سوء مدیریت؛ کمبود نقدینگی و مشکلات مالی کارخانه بزرگ چیت سازی بهشهر با ورشکستگی و تعطیلی روبرو شد.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۷۵۰ کارگر در این کارخانه مشغول فعالیت بودند، ادامه داد: تعداد ۷۲۰ نفر از کارگرانی که جدید استخدام  شده بودند از محل تسهیلات ۵۰ میلیارد ریالی در همان اوایل بروز مشکلات مالی و ورشکستگی بازخرید شدند.

نورزاد با بیان اینکه ورشکستگی و تعطیلی چیت سازی بهشهر، اقتصاد این شهرستان را با رکود مواجه کرده است بیان داشت: اقتصاد شهرستان بهشهر در گرو این صنعت بود و متاسفانه با فلج شدن این صنعت، با موج بیکاری در بهشهر روبرو شدیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های مختلف بازنشستگی عادی ، سخت و زیان آور برای تعدادی از کارگران انجام شد و همچنین بر اساس ماده ۸۰ قانون بازسازی و نوسازی و بازخریدی شامل حالب حدود ۱۲۰۰نفر از کارگران شد.

فرماندار بهشهر با بیان اینکه کارگران چیت سازی بهشهر حق بزرگی بر این انقلاب و مردم دارند چرا که در طول جنگ چرخه اقتصادی کشور را رونق می بخشید اضافه کرد: هم اکنون حدود ۴۰۰نفر از کارگران بیش از ۶۰ میلیارد ریال طلبکار هستند.

نورزاد گفت: برای تسویه این طلب کارگران نیز زمین دو هکتاری  چیت سازی بهشهر واقع در چهار ساختمان به ارزش ۵۰ میلیارد ریال با انجام مراحل قانونی برای بدهی کارگران تخصیص یافته که به صورت ارائه زمین و یا فروش زمین و پول نقد در اختیار کارگران قرار می گیرد.

وی در رابطه با مابقی بیش از ۱۰ میلیارد ریالی کارگران چیت سازی بهشهر افزود: برای تسویه مابقی بدهی نیز زمین دیگری در نظر گرفته شده است که به زودی در این رابطه اقدام می شود.

گفتنی است چیت سازی بهشهر در دهه ۸۰ و بعداز واگذاری به بخش خصوصی در ورشکستگی قرار گرفت و  متاسفانه عدم نقدینگی مناسب، درآمدزایی ناکافی، سوء مدیریت و مشکلات مالی و… موجب تعطیلی و رکود اقتصادی این کارخانه با بیش از یک هزار و ۷۰۰ کارگر شد./مهر

 

/انتهای خبر