شهردار ساری میزان بدهی انباشته شهرداری را هزار و  ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با همه این مشکلات امسال ۱۷۰ میلیارد تومان از بدهی تامین اجتماعی را پرداخت کردیم.

شرق مازندران : هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری  با حضور آیت‌الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، اعضای این شورا، شهردار ساری، معاونان شهردار، شهرداران مناطق و روسای سازمان‌های تابعه در صحن شورا برگزار شد.

محمدحسین قبادی شهردار ساری بعد سخنرانی نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در ادامه با گرامیداشت نهم دی، این روز را مهر تایید دوباره به نظام جمهوری اسلامی و ماندگاری انقلاب عنوان کرد از حمایت نماینده ولی فقیه در مازندران در انجام فعالیت‌های مختلف شهری قدردانی کرد.

وی مشکلات پیش‌روی شهرداری ساری از جمله بدهی‌های سنوات گذشته از جمله بدهی ۴۵۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران اشاره کرد و گفت: بدهی به بیمه کارکنان شهرداری ۸۵ میلیارد تومان، بدهی به اداره دارایی ۱۷۰ میلیارد تومان و بدهی به سازمان تامین اجتماعی تا قبل از ۱۴۰۱، ۴۸۵ میلیارد تومان، بدهی به پرونده حقوقی ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

شهردار ساری میزان بدهی انباشته شهرداری را هزار و  ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با همه این مشکلات امسال ۱۷۰ میلیارد تومان از بدهی تامین اجتماعی را پرداخت کردیم.

قبادی با بیان اینکه تاکنون ۴۵ میلیارد تومان برای زباله پرداخت کردیم میزان پرداختی شهرداری در ۱۰ ماه گذشته برای اجرای احکام را ۶۱ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود: با وجود این مشکلات و بدهی‌ها حقوق را به موقع پرداخت و سعی کردیم مزایا را به روز نگه داریم.

قبادی به عملکرد شهرداری در حوزه‌های فرهنگی و مناسبتی اشاره کرد و اجرای تورهای رایگان گردشگری، برپایی جشن بانوان تمدن‌ساز، جشن دهه کرامت، سوگواره حسینی، عزاداری ایام فاطمیه و همکاری برای تشییع شهدای گمنام را از جمله اقدامات برشمرد.

وی توضیح داد:  ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری جذب شد که ۲۵ میلیارد تومان به صورت نقدی در ۷۲ ساعت گذشته دریافت کردیم و ۱۵۰ میلیارد تومان به‌صورت اوراق دریافت خواهیم کرد  تا بتوانیم در  ماه‌های آینده این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم .

شهردار ساری در پایان تاکید کرد: ۸۶ هزار متر مربع معادل ۳۰ میلیارد تومان در ۱۸۶ موقعیت مکانی عملیات  آسفالت انجام شده است و ۴۵ هزار متر مربع زیرسازی آسفالت در ۶۱ موقعیت مکانی در سطح شهر  اجرایی شد؛ همچنین لایروبی رودخانه تجن پس از ۶ سال با کمترین هزینه عملیاتی شد.

 پروژه «پل تا پل» پروژه مهم شهر ساری

پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز در این جلسه با گرامیداشت و یاد و خاطره شهدا و سردار دل‌ها‌ حاج قاسم سلیمانی، به حماسه نهم دی ماه اشاره کرد و گفت: مردم ولایت مدار ایران اسلامی در راهپیمایی باشکوه ۹ دی، باری دیگر به فرامین رهبری لبیک گفتند.

وی به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و با تاکید بر مشارکت حداکثری، افزود: حضور در انتخابات به کاهش مشکلات و پیشرفت کشور منتهی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: اعضای دوره ششم شهر تلاش کرد ضمن انجام وظایف خود به‌گونه‌ای عمل کند اعتماد از دست رفته را احیا کند.

شعبانی ادامه داد: شورای اسلامی شهر با در نظر گرفتن دو اصل نظارت و تصمیم‌گیری و با همکاری و همدلی تیم مدیریت شهری توانست تا حدودی بر مشکلات فائق آید.

وی از آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در استان به واسطه حمایت از تیم مدیریت شهری قدردانی کرد و خواستار حمایت افزون‌تر نماینده ولی فقیه از شهرداری شد.

شعبانی همچنین از تعامل استاندار ولایی، فرماندار جهادی و نمایندگان مردم ساری در خانه ملت و همراهی همشهریان فهیم و فکور قدردانی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری، خدمات‌رسانی به شهروندان مهم‌ترین وظیفه شورا و شهرداری دانست و یادآور شد: با توجه به حجم نیروهای انسانی در شهرداری بخش عمده‌ای از درآمد این شهرداری صرف حقوق کارکنان می‌شود.

وی به مشکلات مدیریت شهری اشاره و نیروگاه زباله‌سوز را مهم‌ترین دغدغه عنوان کرد و‌ گفت: ماهانه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برای حمل زباله هزینه می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه شهروندان مرکز استان مستلزم دریافت خدمات افزون‌تر در حوزه‌های مختلف هستند،افزود: توسعه فضای سبز، اصلاح هندسی، جمع‌آوری زباله و کنترل ترافیک را از جمله مطالباتی است که شهروندان انتظار انجام آن را دارند.

وی از پروژه «پل تا پل» به‌عنوان پروژه مهم شهری نام برد که علاوه بر کاهش ترافیک جاده ترانزیتی در مسیر ساری محسوب می‌شود که قرار است در سفر ریاست جمهوری اعتبار ملی برای آن در نظر گرفته شود.

رئیس شورای ششم شهر ساری به پروژه ملی سه راه جویبار اشاره کرد و افزود: اگر اعتبار این پروژه به شهرداری ساری واگذار شود، روند احداث این پل تسریع می‌شود و در صورت احداث بار ترافیکی این منطقه را کاهش می‌دهد.

شعبانی به پارک جنگلی هزار و  ۲۰۰ هکتاری شهید نوبخت اشاره کرد که هم‌اکنون با پیگیری‌های شهردار ساری عملیات عمرانی راه دسترسی به این پارک در حال انجام است.

وی از نیروهای انسانی به عنوان سرمایه اجتماعی یاد کرد که با مدیریت درست می‌توان از ظرفیت‌های آنان در پیشبرد امور شهری و خدمت رسانی به شهروندان بهره‌برد.

شعبانی افزود: با وجود مشکلات زیاد در شهرداری اما شهردار ساری در پرداخت حقوق گام‌های خوبی را برداشته و در برخی از فعالیت‌های شهری از جمله آسفالت اقدامات خوبی را انجام داده است.