وزیران خارجه آلمان و فرانسه مدعی شدند خطر جنگ منطقه خاور میانه را تهدید می کند و در تلاش هستند که میان ایران و آمریکا درگیری پیش نیاید

شرق پرس : لودریان و ماس , وزیران خارجه فرانسه و آلمان اعلام کردند دو کشور برای کاهش تنش ایران و آمریکا و جلوگیری از وقوع جنگ، تلاش‌ مشترک خود را افزایش خواهند داد.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، بعد از نشست کابینه این کشور به خبرنگاران گفت: زمان در حال سپری شدن است و خطر جنگ هنوز برطرف نشده است.

وی افزود؛ ما (فرانسه و آلمان) می‌خواهیم تلاش‌های خود را یکپارچه کنیم و همین حالا نیز روند تنش‌زدایی آغاز شده است. هنوز زمان هست و امیدواریم طرفین خویشتنداری بیشتری نشان دهند. زمان وجود دارد اما بسیار اندک است.

هایکو ماس، همتای آلمانی وی، با تکرار گفته‌های لودریان افزود؛ ریسک جنگ در خاورمیانه هنوز برطرف نشده است.

ماس گفت: ما باید هرکاری انجام دهیم تا مانع بروز این وضعیت شویم. به همین دلیل است که با همه طرف‌ها در حال مذاکره هستیم. من هفته پیش در ایران بودم و همچنین با آمریکایی‌ها مذاکره کرده‌ام».

وزیر خارجه آلمان در پایان این نشست مشترک خبری گفت : نیازمند این هستیم که از طریق گفت‌وگو تنش‌ها را کاهش دهیم. الان وقت اولویت دادن به دیپلماسی است و این چیزی است که بدان متعهد هستیم.