عبوری گفت: بخاطر سنگ‌اندازی‌های سازمان محیط زیست در اجرا و احداث نیروگاه زباله‌سوز در مرکز مازندران تاخیر داشتیم.     به گزارش شرق پرس به نقل از فارس، مهدی عبوری شامگاه چهارشنبه در جلسه‌ای که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور، اعضای شورای شهر، معاون عمرانی استانداری مازندران و فرماندار مرکز استان […]

 

عبوری گفت: بخاطر سنگ‌اندازی‌های سازمان محیط زیست در اجرا و احداث نیروگاه زباله‌سوز در مرکز مازندران تاخیر داشتیم.

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از فارس، مهدی عبوری شامگاه چهارشنبه در جلسه‌ای که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور، اعضای شورای شهر، معاون عمرانی استانداری مازندران و فرماندار مرکز استان در محل ساختمان شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: دغدغه مدیریت شهری در مرکز مازندران احداث نیروگاه زباله‌سوز است.

وی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست کشور مشکلاتی را که در اجرای احداث نیروگاه زباله‌سوز ایجاد کرده است با بازدیدی که با حضور مسئولان کشوری و استانی انجام شد حل شود، افزود: بخاطر سنگ‌اندازی‌های سازمان محیط زیست در اجرا و احداث نیروگاه زباله‌سوز در مرکز مازندران تاخیر داشتیم.

این مسئول با اعلام اینکه کارخانه نیروگاه زباله‌سوز در کشور چین در حال ساخت است و بخشی در خرداد ماه امسال وارد گمرک کشور می‌شود، ادامه داد: روند ایجاد نیروگاه زباله‌سوز در ساری قابل توجه است و نیاز است اعتباری برای تثبیت بستر این کارخانه برای شهرداری مرکز استان در نظر گرفته شود.

عبوری با اشاره به اینکه پروژه‌های تفریحی و توریستی در حاشیه رودخانه تجن در حال احداث است، یادآور شد: وزارت کشور از محل اعتبارات مدیریت بحران دو میلیارد تومان را برای احداث پل کابلی اختصاص داد در حالی که مجموع اعتبار این پروژه ۳۲ میلیارد تومان هزینه در بر می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اجرای پل کابلی پروژه بزرگی است و با توجه به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی اعتباری از محل مدیریت بحران به این فعالیت عمرانی اختصاص یابد.

عبوری ایجاد تفرجگاه در بستر رودخانه تجن را از فعالیت‌های شهرداری ساری برای جذب توریسم دانست و گفت: امسال با احداث پل داراب و فضاسازی بر روی رودخانه تجن فضای تفریحی خوبی برای تمام مردم کشور ایجاد می‌شود.

شهردار ساری به سفر اخیر وزیر کشور به مازندران و بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری ساری اشاره کرد و افزود: میانگذر شمالی مورد بازدید وزیر کشور قرار گرفت، برای تملک این طرح عمرانی بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با حمایت وزارت کشور این پروژه در زمان تعیین شده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بحث ناوگان حمل و نقل عمومی را از مواردی دانست که باید مورد توجه سازمان شهرداری‌ها قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش حامل‌های انرژی تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری جدی گرفته شود.

عبوری عمر تاکسی‌های مرکز استان را از سال ۷۲ تا ۸۰ دانست و ادامه داد: ۲۹۰ خودروی تاکسی در ساری نیازمند تعویض است.

وی به حادثه غم‌انگیز و عبرت‌آور آتش‌سوزی در تهران اشاره کرد و گفت: نبود نردبان بیش از ۳۰ متر سبب حادثه و تاخیر در نجات ساکنان شد.

شهردار ساری با اعلام اینکه سازمان آتش‌نشانی مرکز مازندران نیازمند ۲۰۰ دستگاه نردبان و سایر وسایل نوین در تجهیزات آتش‌نشانی است، یادآور شد: مردم مرکز مازندران نیازمند حمایت وزارت کشور در بخش‌های مختلف هستند.

 

/انتهای خبر