ظریف گفت : دیدار با آمریکا کم نداشتیم، شاید دوسال بیشترین دیدار را با آمریکایی‌ها داشتیم، اما دولت کنونی نشان داده که به تعهدات خود پایبند نیست

شرق پرس: ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره باینکه علاقه ای برای دیدار به پمئو ندارد افزود :  واشنگتن نشان داد به تعهداتش پایبند نیست.

وی گفت: تمام کشورهایی که با مسئولان آن دیدار و گفت وگو داشتم بر حفظ استقلال خود از سیاست‌های آمریکا در مورد برجام و حفظ آن به عنوان یک دستاورد دیپلماتیک تاکید دارند.

ظریف تاکید کرد؛ هیچ برنامه ای برای دیدار با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا  در حاشیه این اجلاس وجود ندارد و قرار نیست دیداری باشد.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت : دیدار با آمریکا کم نداشتیم، شاید دوسال بیشترین دیدار را با آمریکایی‌ها داشتیم، اما دولت کنونی نشان داده که به تعهدات خود پایبند نیست و دیدار برای دیدار معنا ندارد و آمریکایی‌ها باید نشان دهند که دیدارها به توافقی منجر می‌شود که این توافق‌ها رعایت می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت خارجه اظهار داشت؛ بی‌اعتمادی نسبت به تعهد آمریکا واقعیتی است که نه فقط در ایران بلکه درهمه دنیا وجود دارد و نکته دوم این است که اعتیاد آمریکا به تحریم است.

وی در پایان گفت: در شرایطی هستیم که حتی متحدان آمریکا نمی‌توانند به تعهدات آمریکا اعتماد کنند.