همزمان با سمینار نان سالم به همراه کارگاه عملی پخت نان سبوس دار، طرح نان سالم در گلوگاه به اجرا در آمد

شرق مازندران : میثم نقوی مرمتی مسئول نمایندگی غله و خدمات بازرگانی شهرستان گلوگاه گفت : در راستای ارتقای سطح سلامت مردم شریف استان و بهبود کیفیت آرد و نان، با مصوبه کمیته پژوهش اداره کل غله استان و تصویب در کارگروه آرد و نان شهرستان گلوگاه طرح نان سالم و شهروند سالم استان مازندران را به صورت پایلوت در شهرستان گلوگاه آغاز شد.

سمیناری با همین عنوان به همراه کارگاه عملی پخت نان سبوس دار با حضور تیم آموزشی دکتر خواجه از اساتید برجسته نان سنتی کشور و برخی از متخصصین حوزه صنایع غذایی و آرد و نان و مسئولین استانی و شهرستانی در شهرستان گلوگاه برگزار شد.

به گفته نقوی این سمینار و کارگاه‌های عملی نتایج بسیار خوبی در تغییر ذهنیت نانوایان و شهروندان به سمت تولید و مصرف نان سبوس دار داشت.

کارخانه آرد پاکسابان گلوگاه نیز بعنوان کارخانه پایلوت انتخاب و پس از چندین مرحله تولید آرد و پخت آزمایشی، آرد سبوس دار مناسب تولید شد.

در گام بعدی نانوایان داوطلب مشخص و آرد مذکور بین آن‌ها توزیع و از ابتدای اسفند ماه این طرح آغاز و تاکنون نیز بسیار موفق بوده و رضایت نانوایان و مردم را به همراه داشته است.

سال‌ها استفاده از آرد و نان سفید، ذائقه مردم را به سمت این نان تغییر داد. برای حل این مشکل با چاپ پوستر و بنر‌های آموزشی و نصب آن در نانوایی ها، ادارات و اماکن عمومی، اقدامات فرهنگی و ترویجی لازم و آشنایی مردم به مزایای نان سبوس دار صورت گرفت.