این مقام مسئول با اشاره به اینکه خدمات شهرداری‌ها در طول شبانه‌روز گسترده بوده و محدود به ساعت خاصی نیست، گفت: شهرداری‌ها تعطیل‌ناپذیر هستند و شهرداری ساری هم از این مساله مستثنی نیست

شرق مازندران : حسن کلانتری معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی مناطق شهردار ساری با بیان اینکه طرح شهردار شب در شهرداری ساری اجرایی شد، گفت: هدف مجموعه مدیریت شهری ارائه خدمات بهتر و مستمر به شهروندان است و امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم گام‌های موثری در راستای خدمت به شهروندان برداریم.

او افزود: شهردار شب، دوره‌ای هرشب از میان مدیران شهرداری انتخاب می‌شود.

کلانتری با اشاره به اینکه خدمات شهرداری‌ها در طول شبانه‌روز گسترده بوده و محدود به ساعت خاصی نیست، گفت: شهرداری‌ها بی‌وقفه و تعطیل‌ناپذیر به خدمت‌رسانی مشغول هستند و شهرداری ساری هم از این مساله مستثنی نیست.

او افزود: بعلت اینکه خدمات شهرداری ۲۴ ساعته انجام می‌شود و بساری از امور خدمات شهری از جمله کار نظافت و رفت و روب شهری در طول شب انجام می‌شود اجرای طرح شهردار شب، نظارت بر خدمات‌رسانی بهینه و کارآمد در این ساعات شب را میسر می‌کند.

کلانتری گفت: در ایام تعطیلات و ساعاتی از شب، موضوعاتی از جمله احتمال ساخت و ساز غیر مجاز، تخلیه خاک و نخاله‌های ساختمانی و همچنین اشکالاتی در حوزه تاسیسات، زیباسازی، سد معبر، مدیریت بحران در سوانح و برخی حوزه‌های دیگر وجود دارد که تشدید نظارت بر عملکرد نیرو‌ها و اتخاذ تصمیم مناسب بهنگام، تاثیر بسزایی در رضایتمندی و رفاه شهروندان دارد.

او افزود: اطلاع از وضعیت و میزان آمادگی یگان‌های آتش‌نشانی، نظارت بر عملیات عمرانی شبانه شهرداری، مدیریت ضرورت‌های بحرانی، رصد و پیگیری کمیت و کیفیت خدمات شهری از مهمترین وظایف شهرداران شب محسوب می‌شود؛ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در شب آشکارتر می‌شود و گاهی شهرداری‌ها می‌توانند در کاهش این آسیب‌ها موثر باشند.

 

 

 

 

 

yjc