مدیر مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش گلوگاه از صادرات نخستین محموله دستگاه دوخت توتون به شکور آذربایجان خبر داد

به گزارش شرق پرس در سال حمایت از تولید کالای ایرانی و پیرو بازدید فعالان عرصه کشت توتون کشور آذربایجان از امکانات و دستاوردهای علمی و صنعتی مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش گلوگاه و عقد قرارداد جهت انتقال فن آوری­ ها به آن کشور، نخستین محموله صادراتی شامل دو دستگاه ماشین دوخت برگ توتون از این مرکز به کشور آذربایجان صادر شد.

مهندس جعفری مدیر مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش ضمن تشکر از حمایت های مالی و معنوی مسئولان شرکت دخانیات، از زحمات کلیه بخش ­های دست اندرکار مرکز در جهت نیل به این هدف قدردانی نمود.

وی اظهار امیدواری کرد با اتخاذ راهبردهای خلاقانه و هوشمندانه در عرصه های مختلف، فرآیند اقتصادی کردن و ترویج نوآوری های دانش محور در مرکز تحقیقات تیرتاش گلوگاه وارد مرحله پویاتری شود.

لازم به توضیح است ماشین دوخت برگ توتون دستگاهی کاملا بومی است که کلیه مراحل مطالعه و ساخت آن توسط محققان و متخصصان در مرکز تحقیقات و آموزش تیرتاش انجام شده است.

از مهمترین مزایای ماشین دوخت توتون، کاهش ۷۰ درصدی هزینه ­های کارگری برای کشاورز بوده و قیمت تمام شده این دستگاه ۶۰ درصد ارزانتر از نمونه­ های مشابه خارجی می باشد.

مرکز تحقیقات و آموزش دخانیات تیرتاش در شرق مازندران و در شهرستان گلوگاه واقع شده است.

صادرات دستگاه دوخت توتون از دخانیات تیرتاش گلوگاه