مدیرعامل شرکت دخانیات ایران ، از فساد گسترده آقازاده ها و دلال ها در این شرکت خبر داد و گفت : در دولت گذشته رد پای چهار عضوء کابینه در فساد دخانیات کاملا مشهود است

شرق پرس : فساد و رانت و زد و بند در شرکت دخانیات موجب کاهش شدید فعالیت کارخانه ها و خطوط تولید این شرکت و خانه نشینی تعداد زیادی از کارگرانی شد که بصورت فصلی حجمی بکارگیری شده بودند گردید.

محمد شیخان، مدیر عامل شرکت دخانیات با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت:

«دلالی از آقازاده ها که در دولت گذشته با رانت و نفوذ در خرید توتون، ضمن کسب ثروت نامشروع، با زد و بند، شرکت دخانیات را محکوم، و در پایان سال برای بحران آفرینی در تولید، حساب های شرکت را مسدود کرده بود، با دستور ویژه رئیس محترم قوه قضاییه، این پرونده فساد در بررسی مجدد قرار گرفت.»

محمد مجاور شیخان پیش از این و در مراسم معارفه مدیر مجتمع دخانیات گیلان گفته بود: باید اعلام کنم در دولت گذشته رد پای چهار عضوء کابینه در فساد دخانیات کاملا مشهود است و وقتی این موضوع را بررسی می کنیم، می بینیم در سه حلقه تأمین، فروش و سرمایه گذاری این فساد وجود داشته است.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران خاطر نشان کرده بود: حجم فساد آنقدر بالا بوده که حتی با آب دریا کاسپین هم نمی‌توان آن را پاک کرد.

شیخان اخیراً در بازدید از کارخانه دخانیات استان مازندران، به کارگرانی که بعضاً ببش از ۱۰ سال سابقه کار دارند و بدلیل همین سیاست های غلط در طول سال فقط یک ماه اجازه کار در این شرکت داشتند، قول داده بود که با سیاست های جدید، فعالیت کارخانه بیشتر خواهد شد و همه ی آنها تبدیل وضعیت خواهند شد.

این خبر بسرعت توسط دو نماینده ساری و میاندورود آقایان زارعی و بابایی کارنامی هم رسماً اعلام شد. اما به فاصله چند روز مشخص شد فقط تعداد معدودی از نیروی های خاص! می توانند تبدیل وضعیت شوند و کارگران فصلی که در قلب تپنده خطوط تولید کار می کنند همچنان ناامیدانه چشم به آینده دوخته اند.