سجادی در این نشست گفت: شوراها و دهیاران باید ساکن روستا باشند تا برای رفع مشکلات در اسرع وقت اقدام شود و اگر شرایط حضور در روستاها فراهم نیست حداقل در شهرستان سکونت داشته باشند

سجادی فرماندار بهشهر:  شوراها و دهیاران باید ساکن روستا باشند

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران)  فرماندار بهشهر و دو بخشدار مرکزی و یانه سر با برگزاری نشستی با دهیاران و شوراهای بهشهر ، مشکلات در درخواست های مردم را بررسی کردند.

نشست فرماندار بهشهر و دو بخشدار با حضور دهیاران و شوراهای روستاهای شهرستان برگزار و آب و راه مهم ترین مشکلات روستاهای این دو بخش اعلام شد.

برطرف کردن مشکلات ناشی از زمین های اختلافی بین مردم و منابع طبیعی، پرداخت خسارت ناشی از یخ زدگی پرتقال و مرکبات، احداث پل ارتباطی برای تردد مردم بالادست به خاطر ساخت سد گلورد، اجرای طرح هادی، در دستور کار قرار دادن ساخت ایستگاه آتش نشانی در دهستان میانکاله، توجه به سوخت و آرد مردم روستاها در فصل سرما، اختصاص اعتبارات مناسب برای دهیاری ها از دیگر خواسته های ساکنان این مناطق، در دیدار با فرماندار بهشهر بود.

فرماندار بهشهر هم در این نشست گفت : دولت تدبیر و امید با جدیت برای ررفع مشکلات و محرومیت زدایی از روستاها وارد عمل شده است و تا کنون هم گام های موثری برای محرومیت زدایی از روستاها و توسعه آنها برداشته شده است.

سید خالق سجادی افزود: در سرشماری اخیر تمام روستاهای شهرستان بهشهر دارای جمعیتی بالای ۲۰ خانوار هستند و همچنین روستاهای خالی از سکنه در بهشهر نداریم و لذا دهیاران و شوراها باید از توانمندی های مختلف در روستاها استفاده کنند.

وی اظهار داشت : با توجه به اینکه تمام روستاهای شهرستان بهشهر دارای جمعیتی بالای ۲۰ خانوار هستند لذا باید برای فعال کردن دهیاری برای روستاهای فاقد دهیاری تلاش شود.
فرماندار بهشهر با تاکید بر توجه به اشتغال روستائیان ، گفت : دولت برای درآمدزایی و ماندگاری جوانان در روستاها با هرگونه طرحی که باعث اشتغال زایی روستاییان شود موافقت می کند که دهیاران و شوراها طرح های اشتغال زایی مستند و مشخص ارائه کنند.

 سجادی در این نشست گفت: شوراها و دهیاران باید ساکن روستا باشند تا برای رفع مشکلات در اسرع وقت اقدام شود و اگر شرایط حضور در روستاها فراهم نیست حداقل در شهرستان سکونت داشته باشند و پسندیده نیست که اعضای شورا و دهیاری روستایی خارج از شهرستان و استان سکونت داشته باشند.

وی با اعلام اینکه امنیت از مسائل مهمی است که باید دنبال شود، افزود: روستاها باید به دوربین مداربسته مجهز شده و تلاش دهیاران و شوراها برای این امر باشد و با توجه به اهمیت افزایش امنیت در روستاها و پیشگیری از وقوع سرقت‌ها و جرائم، ورودی و خروجی روستاها باید به دوربین‌های مدار بسته تجهیز شوند.

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا