منابع گفته اند که عملیات پاکسازی و آزادسازی تکریت در حالی انجام شد که گروه تروریستی داعش بیشتر ساختمان های تکریت مرکز استان صلاح الدین را تله و بمب گذاری کرده بودند.

 

شهر تکریت عراق بطور کامل آزاد شد / ایران آزادسازی تکریت را تبریک گفت

شرق پرس: با استقرار نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در مناطق مختلف تکریت از جمله ساختمان های امنیتی، مجتمع های دولتی و ۱۳ کاخ ریاست جمهوری، تکریت از دست نیروهای داعش و تکفیری آزاد شد.
 
 

منابع امنیتی نیروهای الحشد الشعبی(نیروهای مردمی) و پلیس فدرال در جریان دور جدید عملیاتی که از شب گذشته آغاز شد، توانسته بودند تا حوالی ظهر امروز پل العلم را نیز بطور کامل در اختیار بگیرند.

 
 
 
این منابع گفته اند که عملیات پاکسازی تکریت در حالی انجام شد که گروه تروریستی داعش بیشتر ساختمان های تکریت مرکز استان صلاح الدین را تله و بمب گذاری کرده بودند.
 
 
 
به گزارش ایرنا این عملیات در حالی به مراحل پایان رسید که به گفته منابع خبری در عراق، برخی کشورهای منطقه برای جلوگیری از آزادی این شهر به دولت عراق فشار زیادی وارد کردند.

 
ایران آزادسازی تکریت را تبریک گفت
 
 
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، پیروزی شجاعانه ارتش و نیروهای مردمی و عشایری عراق در استان صلاح‌الدین و پاکسازی شهر تکریت و سایر مناطق مهم این استان از لوث وجود تروریست‌های تکفیری را که با اتکا به ظرفیت‌های ملی و مردمی انجام شد، به دولت و ملت بزرگ این کشور تبریک گفت.
 
به گزارش ایسنا، مرضیه افخم با تمجید از انسجام و حضور مشترک ارتش و نیروهای مردمی و عشایری عراق اعم از شیعه و سنی در این نبرد سرنوشت‌ساز، تاکید کرد: پیروزی‌های اخیر نقطه عطفی در روند مبارزه علیه تروریسم در این کشور و بشارت‌دهنده پاکسازی سایر مناطق عراق در آینده نزدیک به شمار می‌رود.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران، حمایت مؤثر و بدون پیش شرط خود از دولت و ملت عراق برای مقابله علیه تروریسم سازمان یافته و تکفیری را سرلوحه خود قرار داده و در ادامه روند مبارزه عراق و سایر دولت‌ها و ملت‌های منطقه علیه تروریسم، بصورت مسئولانه و مؤثر در کنار آنان خواهد بود.