سردار سلیمانی در حمله بالگردهای آمریکا به فرودگاه بغداد به شهادت رسید

شرق پرس : بامداد امروز در جریان حمله بالگردهای آمریکا به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرده است.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.

پنتاگون وزارت دفاع آمریکا, مسئولیت حمله به فرودگاه بغداد را بعهده گرفته است و اعلام کرد به دستور ترامپ این حمله را انجام داده است.

 

محسن رضایی با تسلیت شهادت سردار سلیمانی از انتقام سخت خبر داد.

 

واکنش مشاور رییس‌جمهوری به ترور شهید قاسم سلیمانی توسط آمریکا

حسام الدین آشنا:

ترامپ با قمار خود، آمریکا را وارد خطیرترین شرایط منطقه‌ای کرده‌است.

‏کسی که پا را از خطوط قرمز فراتر بگذارد باید آماده تحمل تبعاتش باشد.

 

واکنش های جهانی به خبر شهادت سردار سلیمانی

 

همزمان با افزایش گزارش ها در این رابطه، خبرگزاری هایی چون رویترز، آسوشیتدپرس و خبرگزاری فرانسه هم اخبار شهادت سردار سلیمانی را به نقل از مقام‌های عراقی و گروه حشدالشعبی منتشر کردند.

 

دقایقی پس از آن نیویورک تایمز، واشنگتن پست و شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان هم با انتشار اخباری فوری از شهادت سردار سلیمانی در جریان این حمله خبر دادند.

 

پس از تایید خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی در جریان این حمله، بسیاری از رسانه‌های آمریکایی اخبار عادی خود را قطع و با خبری فوری به پیامدهای این خبر برای امنیت ملی ایالات متحده پرداخته‌اند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا با دعوت از کارشناسان و سیاستمداران تلاش دارد این تصمیم دونالد ترامپ برای ترور سردار سلیمانی را رمزگشایی کند.

 

اغلب میهمانان این شبکه تلویزیونی آمریکایی معتقدند که  ترور سردار سلیمانی در حمله هوایی نیروهای آمریکایی، رویارویی میان ایران و آمریکا را وارد فاز جدیدی کرده است که ممکن است عواقب جدی برای آمریکا و جهان در پی داشته باشد.