شرکت ریسندگی اکریلتاب بهشهر از واحدهای صنعتی فعال در حوزه نساجی مازندران است که بیش از 50 سال قدمت دارد ولی با آتش سوزی اخیر مشکلات زیادی برایش بوجود آمد

سایه شوم تعطیلی بر سر واحد تولیدی اکریلتاب

 

به گزارش شرق پرس بر اثر آتش سوزی در ۲ انبار مواد اولیه کارخانه نخ ریسی اکریلتاب در خلیل شهر در شرق مازندران حدود یکهزار و ۸۰۰ تن نخ فرش و یکهزار و ۲۵۰ تن نخ کاموا آماده عرضه به بازار خاکستر و به این واحد طبق برآورد اولیه حدود ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد شد.

مدیرتولید کارخانه نخ ریسی اکریلتاب بهشهر نیاز ماهانه مواد اولیه این واحد صنعتی را حدود ۱۵۰ تن اعلام کرد و گفت که هم اکنون با ترخیص مواد اولیه خریداری شده ، حدود ۱۲۵ تن مواد در انبار وجود دارد که کمتر از ۳۰ روز نیاز کارخانه را تامین می کند.

علی شربتی روز در گفت و گو با ایرنا افزود : این واحد صنعتی تا پیش از آتش سوزی با روزانه ۱۷۰ کارگر فعالیت داشت که هم اکنون به دلیل کمبود مواد اولیه با یک شیفت و روزانه ۵۰ کارگر به فعالیتش ادامه می دهد .

فرار مشتری خارجی درصورت تاخیر در تحویل سفارش

مدیرعامل کارخانه نخ ریسی اکریلتاب بهشهر هم گفت که بر اثر آتش سوزی مواد اولیه مورد نیاز سه ماهه کارخانه از بین رفت و حدود ۴۰۰ میلیارد ریال نیز خسارت وارده ناشی از این حادثه بود.

محمد جعفرزاده افزود : حدود ۳۰ درصد از مواد اولیه موجود در انبار تحت پوشش بیمه قرار داشت و اگر بیمه همین میزان غرامت ما را که حدود ۱۵۰ میلیارد ریال می شود ، پرداخت کند، نقدینگی ما برای خرید مواد اولیه تامین می شود.

وی مهم ترین دغدغه را تحقق نیافتن تعهد به مشتریان خارجی دانست و اظهار داشت : اگر این سفارشات را بموقع انجام ندهیم ضمن فرار مشتری ، باید غرامت هم پرداخت کنیم.

 

جعفرزاده با اظهار این که تاکنون واحد صنعتی اش هیچ تسهیلاتی از بانک ها دریافت نکرده و به دنبال تسهیلات نیز نبوده ، بهترین راهکار حمایتی از این واحد خسارت دیده را پرداخت بموقع غرامت و بخشودگی حق بیمه ، مالیات و برق حداقل برای یک دوره سه ماه اعلام کرد.

وی گفت که شرکت در حال حاضر هیچگونه بدهی معوقه به شرکت های خدماتی شامل گاز ، برق ، امور مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی ندارد.

شرکت ریسندگی اکریلتاب تولید کننده نخ رنگی از واحدهای صنعتی فعال در حوزه نساجی است که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و در سال ۸۶ با فروش به بخش خصوصی از شرکت سهامی عام به شرکت سهام خاص تغییر وضعیت داد .

این واحد صنعتی با قرارگرفتن در مالکیت بخش خصوصی و نوسازی و بازسازی ماشین آلات روزانه هفت تن نخ ساده، مولینه و کاموا تولید می کند که در تولید پوشاک و فرش کاربرد دارد.

 پیگیری برلی تسریع در پرداخت غرامت

فرماندار بهشهر که این واحد صنعتی در حوزه جغرافیایی این شهرستان قرار دارد گفت که در حال رایزنی با شرکت بیمه طرف قرارداد برای تسریع در پرداخت غرامت هستند تا مشکل این واحد صنعتی رفع شود.

سید خالق سجادی استمهال بدهی مالیاتی ، بیمه ای و برق را از دیگر برنامه ها برای کمک به راه انداختن این کارخانه اعلام کرد.

 تشکیل ستاد تسهیل برای کمک به اکریلتاب

معاون صنعتی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت مازندران هم با تائید مشکل نقدینگی این واحد صنعتی فعال در شرق استان گفت که بزودی ستاد تسهیل برای کمک به این واحد خسارت دیده به عنوان یکی از واحدهای فعال تشکیل می شود.

علیرضا یوسف نژاد در گفت و گو با ایرنا افزود : طبق قانون ، مصوبات ستاد تسهیل که تحت مسئولیت استانداران در استان ها قرار دارد ، برای تمام دستگاههای دولتی لازم الاجراست و در این ستاد علاوه بر تصویب تسهیلات برای تامین نقدینگی ، بدهی به شرکت ها ی خدماتی ، تامین اجتماعی و امور مالیاتی نیز مطابق با قانون استمهال می شود.

به گزارش ایرنا, وی گفت : تلاش می شود تا با مدیریت درست از توقف فعالیت این واحد صنعتی جلوگیری شود تا آنها بتوانند به تعهدات داخلی و خارجی خود پاسخ دهند.