متاسفانه از نمایندگان مجلس تا دولت و حتی رسانه ها هم حاضر نیستند از مظلومیت استادان حق التدریس دانشگاه و در حقیقت قشری بگویند که در پایین‌ترین سطح حمایتی قرار دارند

شرق پرس : رئیس ‌جمهور اخیرا در نشست با اساتید دانشگاه، حفظ شان، منزلت و کرامت اساتید دانشگاه را یک وظیفه همگانی در کشور دانست.

اما کدام اساتید دانشگاه؟
آنهایی که بواسطه یدک کشیدن نام هیات علمی ماهانه بیش از ۳۰ میلیون حقوق می گیرند؟ یا آنهایی که بخش عمده زحمات تدریس در دانشگاه ها را بدوش می کشند و فقط با این تفاوت که حق التدریس هستند ساعتی ۱۵ هزار تومان دستمزد دریافت می کنند؟!
جالب اینکه شرح وظایف اساتید هیات علمی و حق التدریس در بیشتر دانشگاه ها شبیه بهم است. اما در دریافت حقوق فاصله از زمین تا ثریاست!

همچنین عدم پرداخت بیمه، عدم تعهد برای جذب حتی در سال‌های آینده و پرداخت حقوق هر ۶ ماه یا هر سال یکبار، موجی از ناامیدی و بلاتکلیفی برای این قشر زحمتکش و مظلوم را پدید آورد و هیچکس هم خم به ابرو نمی آورد.

از نمایندگان مجلس، تا دولت و حتی رسانه ها هم حاضر نیستند از مظلومیت قشری بگویند که در پایین‌ترین سطح حمایتی قرار دارند.

جالب است؛ تورم افسارگسیخته سال‌های اخیر در همه صنوف تاتیر خود را گذاشته و حتی کارگر زمین های کشاورزی تا ساعتی ۵۰ هزار تومان دستمزد دریافت می‌کند، اما مدرسان دانشگاه ها به جرم حق التدریس بودن هنوز مانند سالها پیش ساعتی ۱۵ هزار تومان حقوق می گیرند و این شاید رعایت منزلت و کرامت این قشر به حساب بیاید!

و از آن جالب‌تر که اکثر معلمان مدارس و حتی معلمان نهضت سواد آموزی هم در سال‌های اخیر تعیین تکلیف شدند و اکنون ماهانه حداقل ۷ میلیون تومان دریافت حقوق دارند اما چرا کسی به فکر اساتید حق التدریس نیست جای بسی سئوال است!

آقای رئیس جمهور بدانید با تورم ایجاد شده و توقف رشد حقوق اساتید حق التدریس دانشگاه، دیگر حقوق سالی یکبار شما، کفاف کرایه رفت و برگشت این مظلومان تاریخ را هم نمی دهد.

حال این رفتار حفظ کرامت و منزلت است یا تحقیر اساتید حق التدریس دانشگاه؟

محمد مبرا-سردبیر

  • نویسنده : محمد مبرا