بخشدار مرکزی شهرستان میاندورود در گفتگویی، اقدامات صورت گرفته برای توسعه این بخش را تشریح کرد و گفت : با همت دهیاری ها می توانیم روستاها را ساماندهی کنیم ...

مهدی باقری بخشدار مرکزی شهرستان میاندورود در گفتگو با خبرنگار شرق مازندران با اعلام اینکه بخش مرکزی میاندورود دارای بیست و پنج روستا است گفت: از این تعداد روستا ها، بیست روستا دارای دهیاری ، و بیست و دو روستا دارای شورای اسلامی است.

مهدی باقری به اشاره به جمعیت بخش مرکزی، اظهار کرد: بر اساس سر شماری روستا های بخش، سال ۱۳۹۵ تعداد ۳۱۰۹۵ نفر و شهر سورک ۹۲۰۸ نفر جمعیت دارد.

باقری افزود: برای جاده سازی در روستا های بالادست روستا های بخش، پیگیری های مستمر جهت جذب و دریافت اعتبار مورد صورت گرفت.

وی ادامه داد: برای گاز رسانی شبکه بین روستایی و داخلی به روستا های بالادست بخش مرکزی با ادارات گاز ، راهداری و بنیاد مسکن برنامه ریزی و هماهنگی هایی صورت گرفت.

بخشدار مرکزی میاندورود سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر محرومیت زدایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: حمایت از مشاغل روستایی در راستای جلوگیری از مهاجرت معکوس هماهنگی با دستگاه های متولی صورت گرفته است.

مقام عالی بخشداری مرکزی شهرستان میاندورود در ادامه افزود: جلسه برنامه ریزی و هماهنگی با دستگاه های متولی در جهت اجرای زیر ساخت های پیش بینی شده و در حال اجرا و طرح های نیمه تمام در حوزه های مختلف راه دسترسی ، آب شرب و کشاورزی که پیگیری مستمر در جهت جذب اعتبار و تکمیل طرح های نیمه تمام روستا های سطح بخش صورت گرفت.

مهدی باقری در مورد رفع مشکلات زباله بیان کرد: رایزنی و هماهنگی جهت تخلیه زباله روستا های بخش در یک مکان مناسب و حمل آن به مراکز دپوی زباله و برنامه ریزی و هماهنگی درخصوص تعبیه سکوی زباله در بخش و ایجاد طرحی جامع برای بخش جهت تفکیک زباله صورت گرفت و به دهیاران بر اجرای طرح مدیریت اجتماعی پسماند تاکید شد.

مهدی باقری تصریح کرد: ساماندهی روستا در زمینه ایجاد فضای سبز و همچنین پاک سازی معابر از زباله، ادوات و ماشین آلات با کمک دهیاری ها امکان پذیر است.

این مقام مسئول به زیبا سازی و امور عمرانی روستا های بخش مرکزی میاندورود اشاره کرد و بیان کرد: با توجه به ظرفیت ایده آل روستاهای این بخش معرفی چند روستا به عنوان هدف گردشگری و جهت جذب اعتبار مورد نیاز جهت اجرای طرح اقدام شد.

مهدی باقری بخشدار مرکزی شهرستان میاندورود در تشریح برنامه های خود در بدو ورود خود به بخشداری مرکزی بیان کرد: برنامه ریزی و هماهنگی ها با دستگاه های متولی امر در راستای افتتاح مدرسه شهید برزگر بادله ، بازدید های میدانی به تفکیک روستا ها به همراه مسئولین محلی و دستگاه های متولی و پیش بینی راهکار های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت جهت مرتفع نمودن مسائل مرتبط با روستاها و پیگیری جذب اعتبارات در حوزه های مختلف مشاغل روستایی و اعتبارات مورد نیاز طرح های نیمه تمام و ساماندهی و هدایت متقاضیان دریافت خدمات به مراجع اخذ مجوزات قانونی و همچنین فعال نمودن قرارگاه های محله مهدوی در سطح روستاها و حضور در چندین جلسات قرارگاه در سطح روستا ، پیشنهاد پایلوت قرار دادن روستای زید علیا در زمینه فعالیت گلخانه و راه اندازی پروژه نیمه تمام تعویض شبکه آبرسانی روستای اوسا و پیگیری تعویض پمپ چاه آبرسانی روستاهای موسی کلا و اوسا و همچنین پیگیری تکمیل پروژه نیمه تمام چاه آبرسانی روستای جامخانه و پیگیری اجرای طرح هادی و آسفالت در روستا های زیدسفلی، اسرم ، مرسم ، محمدآباد، اسالم آباد و لالیم و بازدید میدانی به همراه مدیرکل مدیریت بحران و شناسایی نقاط بحرانی بخش ازجمله اقدامات برنامه ریزی شده بود.

باقری همچینین لایروبی رودخانه زیدسفلی و پیگیری ترمیم راه اصلی روستا های بالادست که به واسطه گازرسانی به شدت آسیب دیده بود و عملیات ترمیم با پیگیری های مداوم و دیگر برنامه ها را از برنامه های انجام شده، بهسازی راه روستایی زاری محله، بهسازی راه روستایی زاری محله و هماهنگی اجرای طرح هادی در روستای دارابکلا و چوکلا و بیشه سر جهت احداث جوی و جدول و زیرسازی آسفالت و اجرای لایروبی آبندان اوسا و پیگیری جدی نصب سیستم پایش تصویری در سطح روستاهای بخش و جمع آوری برق فشار قوی و رفع حریم منازل مسکونی در روستا های شهریارکنده ، محمدآباد و اسلام آباد و پیگیری ساماندهی شوراهای ورزشی و برگزاری فستیوال های ورزشی در سطح روستاهای بخش و افتتاح مخزن آب روستای مرسم ، پیگیری تکمیل پروژه مخزن ذخیره اب روستای بادله و اجرای مانور شکستگی شبکه آبرسانی در سطح روستای دارابکلا، پیگیری تخصیص اعتیار نوسازی مجتمع درمانی روستای جامخانه از دیگر برنامه های حضور خود در سکانداری بخشداری مرکزی اعلام کرد.

تهیه و تنظیم خبر : امیرعلی عبادی