شاملو در شهرستان نکا گفت: در شرق مازندران بیش از 15 میلیارد تومان برای عمران و ابادانی و ایمن و بهینه‌‌سازی روستاها اختصاص یافت که در 68 روستای این منطقه اجرا شد

شرق پرس : محمدرضا شاملو در مراسم افتتاح طرح هادی روستای بایع‌کلا در شهرستان نکا اظهار کرد: در سال‌های اخیر توسط بنیاد مسکن این فضا ایجاد شد که سرمایه‌های روستاها با صدور سند در چرخه اقتصادی و تعاملات اجتماعی بکار گرفته شوند و ملک روستایی دارای ارزش قانونی شود.

وی افزود: هم اکنون در کل کشور ۳۸ هزار روستا دارای طرح هادی هستند که شامل بیش از ۱۹ میلیون نفر جمعیت روستایی است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی کشور تاکنون در دولت تدبیر و امید با اعتبارات دولت در قالب طرح هادی مقاوم‌سازی و بهسازی شده است و برنامه‌ریزی برای بهسازی و مقاوم‌سازی روستاها همچنان ادامه دارد.

شاملو با اشاره به تهیه و عملیاتی کردن طرح بهسازی و احیای بافت‌های با ارزش در روستاها یادآور شد: احیای بافت با ارزش روستایی در۳۰۰ روستای کشور در دست اجراست.

وی افزود: تهیه و عملیاتی کردن طرح بهسازی و احیای بافت‌های با ارزش در روستاها، سبب تثبیت بناهای با ارزش در روستاهای هدف گردشگری می‌شود.

این مسؤول با اشاره به اعتبارات ۱۵۰ میلیارد تومانی در سال گذشته برای عمران، ابادانی و ایمن سازی روستاها بیان داشت: با اختصاص این اعتبارات در سال گذشته ۵۰۰ پروژه روستایی در قالب طرح هادی در مازندران  اجرایی شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در شرق مازندران هم ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای عمران و ابادانی و ایمن و بهینه‌‌سازی روستاها اختصاص یافت که در ۶۸ روستای شرق مازندران این طرح‌ها اجرایی شد.

طرح هادی روستای بایع‌کلا نکا، جدول سازی و پیاده رو سازی آن با اعتبار یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون  تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 

طرح هادی در مازندران

 

 

 

 

farsnews.com/mazandaran