بیشترین مشکل کم آبی مربوط به سد شهید رجایی ساری است . در حالیکه حجم ذخیره آب در این سد ۱۶۲.۵ میلیون متر مکعب است، در حال حاضر ۳۶ میلیون متر مکعب از این سد پر است

شرق مازندران : نوری جانشین دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران امروز درباره آخرین وضعیت ذخیره آب در سدهای استان، اظهار کرد: حجم مخازن سدهای ۳۲۸ میلیون متر مکعب است که تاکنون ۱۳۰ میلیون مترمکعب از مخازن سدهای استان پر شد که معادل ۴۰ درصد است.

وی افزود: میزان پرشدگی حجم ذخیره آب در سدهای مازندران در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد درحالی‌که در این زمان حجم ذخیره آب در سدهای استان به ۲۴۴ میلیون مترمکعب رسید.

جانشین دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه بیشترین مشکل مربوط به سد شهید رجایی است، تصریح کرد: حجم ذخیره آب در این سد ۱۶۲.۵ میلیون متر مکعب بوده که در حال حاضر ۳۶ میلیون متر مکعب از این سد پر است ولی نسبت به مدت مشابه سال قبل حجم پرشدگی سد ۹۰ میلیون مترمکعب بود که ۶۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نوری ادامه داد: حجم ذخیره آب در سد البرز ۱۴۱.۶ میلیون مترمکعب است که در حال ۷۸ میلیون مترمکعب معادل ۵۵ درصد سد پر است درحالی‌که در گذشته این میزان با کاهش ۴۳درصدی ۱۳۵ میلیون متر مکعب بوده است.

وی با بیان اینکه سد میجران با ظرفیت ۸ میلیون مترمکعبی دو سال قبل در این زمان از سال سرریز بود، افزود: اکنون حجم ذخیره آب در این سد به ۶.۹ میلیون مترمکعب رسیده است.

جانشین دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران به پرشدگی ۹۰ درصدی بقیه سدهای کوچک استان، یادآور شد: تنها سد شیاده با پرشدگی ۸۳ درصدی حدود ۴۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد، به این دلیل که از ظرفیت ۴.۵ میلیون مترمکعبی این سد ۱.۷۲ میلیون متر مکعب آن پر شد.

نوری با نگرانی از اینکه آب‌دهی رودخانه‌های مازندران پایین است، تصریح کرد: باتوجه به کاهش بارندگی و کاهش آب‌دهی رودخانه‌ها برای پر کردن آب‌بندان‌ها دچار مشکل هستیم و اکنون هم باتوجه به در پیش بودن فصل زراعی چشم‌انتظار کرامت الهی هستیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۵۶ درصد آب‌بندان‌های پر هستند، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از اراضی برای کشت و کار از آب‌بندان‌ها آب می‌گیرند این موضوع نگرانی‌هایی را به دنبال داشته است.