معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به تنش آبی در حوزه شرق مازندران گفت:کشت دانه‌های روغنی بویژه کلزا جایگزین مناسبی است

شرق پرس : مجید بهادری در گفت‌و‌گو با  فارس در ساری با بیان اینکه به دلیل کاهش نزولات آسمانی و تنش آبی کشت مجدد برنج  از شهرستان ساری تا گلوگاه ممنوع است، گفت: در سایر مناطق استان کمبود ذخائر آبی داریم که باید محدودیت را رعایت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران درباره کشت‌های جایگزین گفت: توسعه کشت دانه‌های روغنی بویژه کلزا از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است و می‌توان در قالب کشت دوم انجام داد و فرصت مناسبی است تا در مناطق مستعد کشاورزان اقدام به کشت این محصول کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون با علف های هرز در ۴۱۹ هزار و ۱۶۵ هکتار مزارع برنج استان مبارزه شد، افزود: مبارزه با کرم ساقه خوار برنج در ۱۴ هزار و ۷۰۰ هکتار و بلاست برگ در ۱۸ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد.

بهادری تصریح کرد: میزان آب ذخیره شده در سدهای استان حدود ۲۲۱ میلیون متر مکعب و آببندان‌ها ۲۰۹ میلیون متر مکعب است.

وی با اظهار اینکه تاکنون بیمه زراعت برنج در ۲۳ هزار و ۹۴۸ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، گفت: ۶۹ هزار و ۳۹۶ تن کود شیمیایی بین کشاورزان شالیکار استان توزیع شد.