پس از هفت سال بلاتکلیفی بالاخره تصمیم نهایی برای ساخت بزرگترین پردیس سینمایی شمال کشور در محل سینمای تخریب شده ساری گرفته شد و عملیات اجرایی این مجموعه آغاز شد
شرق پرس : پردیس سینمایی ایران که زمزمه‌های ساخت آن از حدود هفت سال پیش توسط حوزه هنری مازندران مطرح شده بود، قرار است در محل سینما ایران سابق ساری و پس از تخریب ساختمان قدیمی سینما ساخته شود و در صورت اجرا بزرگترین پردیس سینمایی شمال کشور لقب بگیرد.
مجموعه‌ای فرهنگی، هنری و سینمایی که برای آغاز عملیات اجرایی آن مسئولان متعددی همچون استاندار مازندران، نماینده ساری و میاندورود در مجلس، سرپرست شهرداری ساری، مدیر حوزه هنری مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و تعداد دیگری از مدیران شهرستانی و استانی حضور یافتند تا نخستین گام اجرایی آن محکم برداشته شود.
ساخت پردیس سینمایی بر روی خرابه های سینما فرهنگ ساری
رئیس حوزه هنری مازندران در حاشیه این مراسم گفت : پردیس سینمایی ایران با حدود ۵۰۰متر زیربنا، ۵طبقه اصلی، ۲طبقه پارکینگ و دارای ۶سالن نمایش فیلم و سرمایه لازم برای ساخت این طرح بیش از ۳۰میلیاردتومان هزینه برآورد شده است.
معصومی گرجی گفت: پردیس به عنوان یک مجتمع فرهنگی هنری، دارا بودن سینما، نمایشگاه آثار تجسمی و عکس، فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی، امکان اجرای آثار نمایشی و نشست‌های فرهنگی هنری و موارد مشابه، برخورداری از رستوران سنتی، سینمای کودک و نوجوان، سیستم‌های دیجیتال و پخش فیلم از دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.
رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه پردیس سینمایی ایران ساری به مردم شهرستان‌های میاندورد، نکا، جویبار و قائم شهر نیز خدمات ارائه خواهد کرد گفت: این طرح از ۷سال قبل توسط حوزه هنری مازندران مطرح و پیگیری‌ها همراه با رایزنی استانداری و شهرداری ساری انجام شد.