خبرنگار مردم فساد ستیز است و برای طرد کژی ها و ناهنجاری ها ملاحظه هیچ فرد و جماعتی را ندارد و با سماجت حقیقت نویس است...

شرق پرس: با پاسداست مناسبت تقویمی ” ۱۷مرداد ” که روز خبرنگار نامیده می‌شود طرح این نکته مورد توجه است که اصحاب رسانه تا چه اندازه خبرنگار مردم هستند و از قلم آنها به چه میزان مردم متنفع می شوند.
اگرچه رسانه های گروهی ابزاری حرفه‌ای برای انعکاس اخبار و اهداف بنگاه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی محسوب می شوند اما نباید از نظر دور داشت زمانی می توان خبرنگار مردم بود که منافع و مطالبات مردم خردمندانه و کارشناسانه منعکس شود.
خبرنگار مردم با غم و شادی آنان شریک است و قلم و قدمش برای امنیت و آسایش مردم می تپد.
خبرنگار مردم رفاه خویش را در آسایش دیگران می بیند و اگر خبر تلخی از جامعه می بیند صادقانه واقع گرایی می کند.
خبرنگارمردم امید بخش است و شوق آفرین. حرکت بخش است و ترقی خواه. انگیزه بخش و شورآفرین.
خبرنگارمردم در کنارآسیب شناسی و عارضه یابی یاس آفرینی نمی کند بلکه با دقت مسیرحقیقت را نشان می دهد.
خبرنگار خداباور آدم کسی نمی‌شود اما می تواند با کنشگران قدرت و بازیگران توسعه تعامل انتقادی و سازنده داشته باشد.
خبرنگارمردمی حرمت‌شکن و هنجارشکن نیست بلکه دل در گروه تعالی اخلاقی جامعه دارد. خبرنگار مردم برای نوشتن و ننوشتن حجت اخلاقی و حرفه ای دارد و خوشایند اصحاب قدرت سکوت یا فریاد نمی‌کشد. خبرنگارمردم یار برای انسجام و همگرایی ریل گذاری می کند وبرای پیشرفت وطن اهل هزینه دادن است.
خبرنگار مردم فساد ستیز است و برای طرد کژی ها و ناهنجاری ها ملاحظه هیچ فرد و جماعتی را ندارد و با سماجت حقیقت نویس است.
خبرنگارمردم باور اهل وصل است وبرای استحکام پیوند اعضای جامعه لازم باشد سکوت هم می کند.
خبرنگار مردم محور برای پیشرفت سرزمین مادری و سرافرازی پرچم مرکب قلمش رنگ خون هم می گیرد تا ایران تا ابد زنده و پایدار بماند.
خبرنگارمردم پایه ازحرفه ای گری پلی برای خروج از دایره انصاف و اخلاق نمی سازد‌ و با تقید به آموزه های دینی اهل مروت و سازندگی است.
روز خبرنگار‌ فرصت مغتنمی است برای ارزیابی و خودانتقادی صنفی که تا چه میزان خبرنگار مردم‌ هستیم وبرای رسیدن به نقطه مطلوب چه بایدکرد.
برای عزیمت به نقطه مطلوب امروز می تواند شروع خوبی باشد. این قلم با گرامی داشت مساعی حقیت نگاران مردم مدار مقام شامخ همه خبرنگاران صادق ومتعهد را ارج می‌نهد و آنان را شایسته تکریم و تجلیل می داند.
نگارنده با اغتنام از مجال پیش رو طرح مسائل صنفی، منزلتی ، معیشتی و شغلی خبرنگاران را مطالبه بحق فعالان رسانه ای از مقامات مسوول می داند و برتحقق آنهاتاکید دارد.
خبرنگارمردم باشیم. زنده باد خبرنگار مردم !

  • نویسنده : ایرج نیازآذری