علی محمد شاعری در نشست خبری به مناسبت هفته گرامی داشت رسانه ها و روز خبرنگار به سئوالات اصحاب رسانه در خصوص منطقه و کشور پاسخ گفت ...

شرق پرس : علی محمد شاعری در نشست خبری با اصحاب رسانه شرق مازندران، اظهار کرد: خبرنگار رابط بین دولت و ملت است و نقش اساسی را در گردش اطلاعات و شفاف سازی جامعه ایفا می کند. به هر میزانی که رسانه در جامعه ایفای نقش کند آن جامعه پیشرفته تر است و در هر کشوری خبرنگار حضور حقیقی و حرفه ای و فعال داشته باشد آن کشور مطالبات مردم خود را بهتر پیگیری می کند و مبارزه با فقر و فساد و بی عدالتی سریعتر، بهتر و کم هزینه تر انجام می شود و برنامه های توسعه ای که در آن کشور در حال اجرا هستند با نظارت و پایش مردمی بهتر به هدف می رسد. امروزه رسانه یکی از ارکان مهم در تمام کشورها بوده و خبرنگاران رابط میان دولت و ملت هستند.

وی تصریح کرد: در عصر امروز قدرت رسانه کم نظیر است که اگر از ظرفیت رسانه و خبرنگار به خوبی در جامعه استفاده کنیم و خبرنگاران نیز به نقش حرفه ای خود عمل کنند قطعا بسیاری از چالش ها و مشکلات کشور که در حال حاضر مهم ترین مشکل سوء مدیریت و چالش های اقتصادی است رفع می شود. جامعه ای که رسانه های آن فعال نباشند به تدریج به سمت دیکتاتوری، استبداد، فساد، بی عدالتی و ناکارآمدی سوق پیدا می کند به همین دلیل باید جایگاه رسانه و خبرنگار در کشور بیش از گذشته شناخته شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس یادآور شد: در اردیبهشت سال ۹۷ آمریکا از توافق نامه برجام به صورت یکجانبه خارج شد و با هدف فشار بر ملت ایران این توافق نامه را زیر پا گذاشت. توافق نامه ای که خود امضا کرد و متعهد به اجرای مفاد این توافق نامه بین المللی بود که هدف آمریکا برای خروج از برجام اعمال تحریم های جدید و تسلیم ایران در مقابل اقتدار آمریکایی بود.

شاعری خاطرنشان کرد: از همه ابزارها برای اعمال فشار و تحریم بعد از خروج آمریکا بر علیه ایران به کار گرفته شد و فشار اصلی را نیز روی مسائل اقتصادی گذاشتند تا ملت ایران را به لحاظ اقتصادی به بن بست برسانند و مردم را ناراضی کنند و در مقابل حکومت قرار دهند تا بتوانند مقاومت ملت ایران را بشکنند و مسیر حرکت انقلاب اسلامی را منحرف کنند. از زمانی که آمریکا از برجام خارج شد تا کنون سعی کردند با جنگ روانی، تهدید نظامی، تحریم اقتصادی و سازماندهی کشورهای مرتجع منطقه بر علیه ملت ایران اقدام کنند.

وی افزود: بیشترین فشارها را در سال ۹۸ داشتیم اما ملت ایران با تبعیت از رهبر در مقابل این تحریم ها و فشارهای شدید اقتصادی ایستادگی و مقاومت کردند و از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمدند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: آمریکا در سال جدید نیز با انتخاب راهبرد فشار و مذاکره خواستند به اهداف خود برسند اما ملت ایران پاسخ مناسب را به آنها داد و مقام معظم رهبری به درخواست مذاکره آمریکا دست رد زد و اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا در اندازه ای نیست که رهبر ایران به پیشنهاد مذاکره او پاسخ لازم را بدهد.

شاعری اظهار کرد: آمریکا زمانی که دید راهبرد فشار و مذاکره نتیجه نداد سپس حریم هوایی ایران را با پهبادهای پیشرفته نقض کردند اما بلافاصله با واکنش تند و به موقع ایران روبه رو شدند و همچنین کشتی ایران را متوقف کردند و تخلفات دریایی انجام دادند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با واکنش به موقع از پهباد آمریکایی و کشتی انگلیسی متجاوز به حریم ایران را سرنگون کردند و دولت ایران نیز زمانبندی مشخصی را اعلام کرد که در چهارچوب آن به تدریج تعهدات برجامی خود را کاهش می دهد.

وی افزود: اکنون کشور از شرایط تحریم، تهدید و جنگ روانی عبور کرده و وارد مرحله ثبات شده است چراکه قیمت ارز در کشور تثبیت شد و قیمت کالاها به صورت بسیار تدریجی در حال کاهش است و علائم اقتصادی در کشور بیانگر ثبات و مدیریت شرایط تحت فشار ظالمانه آمریکا است. ما همه تلاش خود را بکار میگیریم تا این شرایط را به گونه ای مدیریت کنیم که منجر به پیروزی ملت ایران در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و غرب شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس خاطرنشان کرد: رسانه ها و خبرنگاران نیز در طی دو سال اخیر تلاش کردند روحیه مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی آمریکا را در میان مردم ایران ترویج کنند و خوشبختانه همه آحاد مردم یکپارچه شدند و در مقابل زیاده خواهی آمریکا ایستادند و آمریکا باید متوجه شود که ملت ایران ذره ای از مسیری که انتخاب کرده منحرف و پشیمان نمی شود و باید آمریکا یاد بگیرد که به معاهدات بین المللی و به استقلال و آزادی ملت ها احترام بگذارد.

وی گفت: نقدم به دولت سیاسی نیست بلکه باید وزرا و مدیران اهلیت داشته باشند و همه با هم باهم افزایی جهت توسعه نظام و انقلاب گام برداریم.

به گزارش ایسنا، شاعری عنوان کرد: تکمیل بیمارستان جدید ۲۲۰ تختخوابی بهشهر، آغاز عملیات گازرسانی منطقه هزارجریب، تکمیل و افتتاح سد گلورد، آغاز عملیات فاضلاب شهری شرق مازندارن با حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار، افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد، زهکشی سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شرق مازندران، لایروبی ۳۰ آببندان، پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مردم از سوی بنیاد برکت، پرداخت وام اشتغالزایی به ۶۰۰ نفر، آبرسانی به ۶۰ روستا، اجرای طرح هادی ۷۰ روستا و اخذ موافقت از وزیر اطلاعات برای آزادسازی و بازگشایی کاخ صفی آباد بهشهر از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذار در طی سه سال اخیر در منطقه شرق مازندارن بوده است که امیدوارم موجب توسعه این منطقه شود.