ابراهیمی با اشاره به اینکه صراحت و صمیمیت ویژگی اخلاقی مرحوم معافی بود، تصریح کرد: این خبرنگار فقید در پیگیری مطالبات مردم با کسی شوخی‌‌ نداشت

شرق پرس : آیین تکریم از مقام شامخ مرحوم جابر معافی سرپرست فقید خبرگزاری فارس مازندران، امروز با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای مازندران، کار و امور اجتماعی و جمعی دیگر از مدیران و نمایندگان رسانه های استان در دفتر خبرگزاری فارس مازندران برگزار شد.

هادی ابراهیمی، مدیرکل صدا و سیمای مازندران در این مراسم با تقدیر از خدمات خانم عباسی سرپرست فعلی خبرگزاری فارس مازندران به جهت تداوم فعالیت حرفه‌ای مرحوم جابر معافی در خبرگزاری فارس مازندران اظهار داشت: سابقه دوستی بنده با جابر معافی به سال ۷۲ در تشکل‌های فرهنگی و قرآنی پیام نور ساری برمی‌گردد و  همیشه تلاش کردیم رابطه دوستانه خود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه مرحوم معافی مسئولیت‌های متعدد دولتی به وی پیشنهاد شده ولی آن مسئولیت را قبول نداشته است، افزود: این خبرنگار فقید و متعهد، حرفه خبرنگاری را بر هر شغل دیگری ترجیح داده بود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه صراحت و صمیمیت به صورت توامان در ویژگی مرحوم معافی بوده است، تصریح کرد: معافی در پیگیری مطالبات مردم با کسی شوخی‌‌ نداشت و راوی صادق در کار خبرنگاری بود.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران، ولایتمداری و انقلابی بودن را شاخصه بعدی این رسانه ای فقید دانست و افزود: مرحوم معافی قلم را برای ترویج اندیشه‌های ناب اسلامی به‌کار گرفت‌. معافی فکر، قلم و اندیشه خود را در حوزه ارزش‌های انقلاب معطوف کرده است.

عباس زارع، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با اشاره به خصوصیت اخلاقی مرحوم معافی، گفت: ولایت، انقلاب، مردم و ارزش‌ها مسیر و خط مشی جابر بوده است. درک درست اززمانه و بکاربردن قلم در راستای ارتقا فعالیت حرفه ای بارزه معافی بوده است.

مرحوم جابر معافی، سرپرست فقید خبرگزاری فارس مازندران، ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۲ بر اثر عارضه ایست قلبی در بیمارستان حکمت ساری درگذشت.

 

 

 

 

 

 

فارس