منصورعلی زارعی نماینده مردم شریف ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد شدید از بی توجهی وزارت نیرو به حقوق پایمال شده مردم مازندران در موضوع احداث سد فینسک گفت: اگر این مشکل حل نشود، مردم مرکز مازندران با صد هزار امضاء بر علیه وزیر نیرو به محکمه قضایی شکایت خواهند برد.

شرق مازندران : نماینده ساری و میاندورود اظهار داشت : دولت های گذشته در انتقال آب بین حوزه ای کارشناسی عمل نکردند و خسارت جبران ناپذیری به بخش کشاورزی و حتی شرب مازندران وارد کرده اند. پیشنهاد احداث سد فینسک بر روی سرشاخه اصلی سد شهید رجایی ساری باعث شده تا امروز در فصل بارش کمتر از یک ششم ذخیره آب داشته باشد و برابر دستور سازمان جهاد کشاورزی به برنج کاران ابلاغ گردید که هزاران هکتار از اراضی برنج را زیر کشت نبرند، پس احداث این سد چه توجیهی دارد؟

زارعی با هشدار به متولیان امر در خصوص خسارت های جبران ناپذیر احداث سد فینسک حتی به آب شرب مردم ساری و میاندورود گفت: امروز حتی آب شرب مردم شهرستان های ساری و میاندورود نیز در معرض آسیب جدی است و ده ها هزار میلیارد به حوزه کشاورزی، آب شرب و محیط زیست خسارت وارد می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به پیگیری های صورت گرفته در سالهای اخیر در راستای احقاق حق مردم مازندران در مجلس اشاره و تصریح کرد: حدود سه سال است در حال پیگیری حقوق مردم مازندران از طریق مجمع نمایندگان هستیم ولی نتیجه ای حاصل نشد. اگر مشکل حل نشود مردم مرکز استان با صد هزار امضاء بر علیه وزیر نیرو به محکمه قضایی شکایت خواهند برد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: جناب آقای دکتر رئیسی؛ از وزیر شما که اقدامی ندیدیم. در سفر آینده تان به استان مازندران این اصلی ترین مطالبه مردم ساری و میاندرود خواهد بود.

زارعی همچنین به بی توجهی های سازمان محیط زیست کشور به استان مازندران اشاره کرد و اذعان داشت: بالاترین مزیت مازندران حفظ محیط زیست بوده و هست و بهره برداری از آن متعلق به کل مردم ایران می باشد که در معرض مخاطره جدی قرار گرفته است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: تالاب بین‌المللی میانکاله با مساحت حدود ۶۵ هزار هکتار در حال نابودی است، دستورات یکسال گذشته رئیس جمهور در سفر استانی مبنی بر نجات این زیستگاه هرگز اجرایی نشد. رئیس سازمان محیط زیست کشور و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه کوتاهی کردند و باید در این زمینه پاسخگو باشند.