شیفر در این مقاله می‌گوید: حماس و جنبش جهاد اسلامی بدون توقف برای هدفی که آن را مشخص ساخته‌اند و آن رفع حصر غزه و بازگشایی گذرگاه‌های مرزی است، تلاش می‌کنند وبدون تحقق این اهداف قصد ندارند تا شلیک موشک‌هایشان را متوقف سازند؛

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت در گزارشی با رد ادعاهای نتانیاهو درباره دستاوردهای جنگ غزه اعلام کرد: نتانیاهو آرزوهای ما را برباد داد.

شرق پرس: روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت امروزدر مقاله‌ای به قلم “شمعون شیفر” تحلیلگر سیاسی این روزنامه با رد ادعاهای نتانیاهو درباره دستاورد‌های جنگ غزه، گفت: عملکرد دولت اسرائیل و سران ارتش در خلال جنگ علیه غزه باعث ناامیدی شد وپای اسرائیل را به دادگاه‌های بین‌المللی کشاند.

شیفر در این مقاله می‌گوید: حماس و جنبش جهاد اسلامی بدون توقف برای هدفی که آن را مشخص ساخته‌اند و آن رفع حصر غزه و بازگشایی گذرگاه‌های مرزی است، تلاش می‌کنند وبدون تحقق این اهداف قصد ندارند تا شلیک موشک‌هایشان را متوقف سازند؛ اما در مقابل نتانیاهو برجی کاغذی از اهدافی ساخته که در برابر همگان درحال سقوط است.

وی با رد سخنان رژیم اسرائیل مبنی بر اینکه هنگامی که سران حماس میزان خسارت‌هایی که ارتش اسرائیل ایجاد کرده را ببینند؛ به سمت آتش بس خواهند رفت گفت:این سخنی بی اساس است؛ هنگامیکه جامعه جهانی میزان خسارت‌ها را می‌بیند، انتقادات را به سمت ما متوجه می‌کند و ما باید در برابر کمیته‌های تحقیقاتی بین‌المللی پاسخگو باشیم.

وی می‌گوید: تا الان نتانیاهو باعث ناامیدی شده است علاوه بر هزینه‌ای که به زندگی مردم ومجروحان وارد ساخته، ۲۸ روز بدون نتیجه و این چیزی نیست که بتوان به آن افتخار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران, نویسنده این روزنامه در پایان نوشت: نتانیاهو می‌تواند خود را با سخنی که به  هنری کیسینجر نسبت داده می‌شود آرامش دهد که گفته: حکومت‌ها تنها زمانی که تمامی گزینه‌های دیگرشان را از دست دادند، اقدام به کار درست می‌کند؛ و ما منتظر آن هستیم.