این برای نخستین بار در تاریخ به شمار می‌رود که نیروهای مقاومت فلسطین در قالب عملیات طوفان الاقصی به شهرک‌های صهیونیست نشین در اطراف نوار غزه نفوذ کرده و با عناصر ارتش رژیم صهیونیستی درگیر می‌شوند.

شرق مازندران : «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، صبح امروز (شنبه)، از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد.

فرمانده کل کتائب القسام اعلام کرد: «آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم. در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

محمد الضیف اضافه کرد: «ما تصمیم گرفته‌ایم جنایت اشغالگران را پایان دهیم. زمانی که آن‌‌ها بدون هیچ گونه حساب و کتابی یاغی‌گری می‌کردند به پایان رسید».

محمد الضیف گفت: «به مدافعان [مسجد الاقصی] تعرض کردند، حرمت مسجد را از بین بردند و ما پیشتر به آن‌ها هشدار داده بودیم. صدها نفر امسال به علت جنایت اشغالگران شهید و مجروح شدند. فراخوان‌های ما برای معامله تبادل اسرا  رد شد و هر روز تخلفات در کرانه باختری ادامه دارد».

الضیف در عین حال اظهار داشت: «از امروز هماهنگی‌های امنیتی به پایان می‌رسد. امروز مردم انقلابشان را احیا می‌کنند. مردم ما در قدس، اشغالگران را اخراج کنید و دیوارها را  از بین ببرید».

نیروهای مقاومت فلسطین، صبح امروز، اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود را با صدها موشک و راکت هدف حمله قرار دادند.
همزمان با این حمله، رزمندگان حماس به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه نفوذ کردند و چند نظامی صهیونیست را اسیر کردند و مناطقی را تحت کنترل خود درآوردند.

 

آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه اسرائیل / نشست فوری کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی

 

 

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تشکیل نشست اضطراری کابینه امنیتی این رژیم در ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی خبر داد و نوشت که وی پیش از تشکیل نشست کابینه امنیتی، در ساعت ۹:۳۰ صبح با روسای دستگاه های امنیتی و نظامی دیدار و اوضاع را بررسی خواهد کرد.

براساس گزارش این رسانه صهیونیست، همچنین امروز صبح، آژیر خطر برای دومین بار در قدس اشغالی و شهرهای مجاور آن به صدا درآمد.

«تایمز اسرائیل» همچنین از شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد از شهرهای سرزمین های اشغالی خبر داد.

براساس این گزارش، «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، تا شعاع ۸۰ کیلومتری نوار غزه، وضعیت فوق العاده اعلام کرده است.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، اعلام حالت فوق العاده را عامل تشدید تدابیر امنیتی در سرزمین های اشغالی و جلوگیری از هرگونه تجمع و بستن راه های مواصلاتی در شهرهای اصلی از جمله تل آویو و بئرشعبا دانست.

به دنبال جنایات ادامه دار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مقدسات مسلمانان در سرزمین های اشغالی، امروز رزمندگان مقاومت فلسطین عملیات همه جانبه و پیچیده ای را علیه اشغالگران صهیونیست در سرزمین های اشغالی از هوا، زمین و دریا آغاز کردند که فقط در عرض ۲۰ دقیقه پنج هزار راکت و موشک به مواضع صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی شلیک شده و پهپادهای مقاومت نیز چندین موضع صهیونیست ها را هدف قرار دادند.

تعدادی از تکاوران مقاومت نیز با استفاده از پاراگلایدر در برخی مناطق سرزمین های اشغالی فرود آمده و با دشمن صهیونیستی درگیر شدند.

در اثر عملیات همه جانبه مقاومت فلسطین در سرزمین های اشغالی تا این ساعت چند نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده یا زخمی شده اند.

در همین حال، رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به حمله غافلگیر کننده مقاومت تاکید کردند که آمار کشته‌ها بالا است و اکنون نمی‌توانیم آمار دقیق بدهیم.

منابع صهیونیستی اعلام کردند که جنبش حماس ارتش رژیم صهیونیستی را به طور زمینی، دریایی و هوایی غافلگیر کرد.

برخی منابع اعلام کردند که داده‌ها نشان می‌دهد که حزب الله لبنان و تمام محور مقاومت تا ساعاتی دیگر وارد نبرد خواهند شد.

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در قدس اشغالی نیز خبر دادند.

یک مسئول صهیونیست اعلام کرد که تعداد کشته‌ها در شهرک‌های صهیونیستی غلاف غزه بالا است و نمی‌توانیم آمار دقیقی از کشته بدهیم.

رسانه های صهیونیستی همچنین از بسته شدن فرودگاه بن گوریون خبر دادند.

 

بازتاب حمله موشکی مقاومت فلسطین در رسانه‌های صهیونیستی
«یوسی یهوشع» خبرنگار اسرائیلی: این یک حمله غافلگیرکننده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ترس و نگرانی‌هایی نسبت به احتمال نفوذ مبارزان مقاومت به داخل شهرک‌های صهیونیستی در مرز غزه وجود دارد.

شبکه ۱۴ تلویزیون دشمن صهیونیستی هم بیان کرد که گزارش‌هایی مبنی بر وقوع تیراندازی در منطقه اوریم و زخمی شدن چند نفر رسیده است. این شبکه تاکید کرد که یک آمبولانس هم در شهر سدیروت هدف قرار گرفته است.

نشست فوری نتانیاهو و گالانت برای بررسی اوضاع امنیتی
منابع عبری زبان اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو و یواو گالانت نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار است نشستی فوری را برای برآورد اوضاع امنیتی در پی حمله راکتی گسترده و بی‌سابقه مقاومت به اراضی اشغالی برگزار کنند.

 

ورود نیروهای مقاومت فلسطین به شهرک‌های مجاور نوار غزه
رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که نیروهای مقاومت فلسطین موفق شده اند خود را به داخل اراضی اشغالی برسانند و با نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی درگیر شوند.

این رسانه‌ها تاکید کردند که نیروهای مقاومت فلسطین وارد شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور نوار غزه شده اند.
شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که شهرک نشینان صهیونیست از حضور نیروهای مقاومت فلسطین در خیابان‌های شهرک‌های واقع در جنوب فلسطین اشغالی خبر داده‌اند.

شبکه الجزیره نیز از تشدید حملات موشکی مقاومت علیه شهرک‌ها و شهرهای اراضی اشغالی خبر داد.

 

هدف قرار گرفتن فرودگاه ها و مواضع نظامی دشمن در دور نخست عملیات «طوفان الاقصی»

فرمانده کل گردان های القسام: زمان آن فرارسیده که تمام گروه های کشورهای عربی و اسلامی برای پاک کردن لکه اشغالگری رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند. امروز هر کس تفنگی در اختیار دارد باید از آن علیه صهیونیست ها استفاده کند.

کسانی که مستقیما در عملیات طوفان الاقصی نمی توانند مشارکت کنند باید از این عملیات حمایت کنند. در نخستین دور از عملیات طوفان الاقصی مواضع دشمن صهیونیستی و فرودگاه ها و مناطق نظامی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

حمله موشکی جدید و درگیری های مسلحانه در قلب شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه
شبکه الجزیره گزارش داد که درگیری های مسلحانه و شلیک گلوله در قلب برخی شهرک های صهیونیست نشین در اطراف نوار غزه در جریان است.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که حمله موشکی جدیدی از سوی نیروهای مقاومت به سمت شهرک های اطراف نوار غزه در جریان است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که جنبش حماس یک عملیات دوگانه شامل شلیک موشک و نفوذ نیروهای مقاومت به اراضی اشغالی را آغاز کرده است.

ارتش اشغالگر بعد از نفوذ این نیروها به قلب «اسرائیل» شرایط جنگی اعلام کرده است.

رسانه های عبری زبان گزارش دادند که نیروهای فلسطینی موفق شدند خودروهای پلیس رژیم صهیونیستی را در برخی ایست های بازرسی در شهرک های صهیونیست نشین در اختیار بگیرند.