نزاع بر سر کرسی ریاست بر شورا در کلان شهر ساری هر روز پیچیده تر می شود تا اینکه پس از دو جلسه بی حاصل هنوز توافقی در این زمینه حاصل نشده است.

 

riasat1

 
یارکشی، اختلاف و نزاع بر سر کسب سکانداری و ریاست شورا در برخی شهرهای مازندران از جمله کلانشهر این ابهام را ایجاد می کند که آیا منتخبان مردم برای ارضای عطش تشنگی خدمت در رقابت هستند یا شیفتگی قدرت.

 

 

به گزارش شرق پرس, درحالیکه هیئت ریسه سال دوم دوره چهارم برخی شوراهای اسلامی شهر و روستاهای مازندران مشخص شده است اما ترکیب هیئت رئیسه کلانشهر ساری پس از گذشته دو جلسه به دلیل اختلاف و نزاع بی نتیجه مانده است.

 

 

هر چند اختلاف نظر  و سلیقه در کارجمعی یک امر بدیهی و طبیعی است اما اینکه برای کسب سکانداری شورا اقدام به درگیری و مشاجره شود، اقدامی دور از شان نهاد مردمی شوراهاست و بنظر می رسد که برخی منتخیان مردم از  شعارهای انتخاباتی شان که از خدمت و حفظ و وحدت و همدلی برای ساختن شهری آباد بود، فاصله گرفته اند.

 

 

دو جلسه ناتمام تعیین هیئت رئیسه شورا در ساری

با این حال، انتخابات تعیین هیئت رئیسه شورای شهر ساری پس از برگزاری دو جلسه ناتمام ماند و جلسه تعیین هیئت رئیسه به ریاست فرماندار تشکیل می شود.

 

 

اولین جلسه انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر ساری برای سال دوم دوره چهارم که روز سه شنبه هفته جاری برگزار شده بود، بدلیل فراهم نشدن زمینه رای گیری ناتمام ماند و در این جلسه ابتدا جمال باقری رئیس شورای شهر ساری در سال نخست دوره چهارم در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد خاطره دو عضو فقید این شورا مرحومان بهروش و صالحی نیا خاطر نشان کرد : طبق قانون دستور کار این جلسه که هفتادمین جلسه شورای چهارم است ، انتخاب هیأت رئیسه شوراو نمایندگان شورا در سازمانها و کمیسیونهای شهرداری میباشد که برای مدت یکسال تعیین می شوند.

 

 

وی افزود:در طول یکسال اخیر که ریاست شورا را برعهده داشتم تلاشم در جهت برقراری تعامل بین شورا و شهرداری و فرمانداری و سایر مراجع بود تا مدیریت شهری بتواند در فضایی مطلوب به امور مردم بپردازد و لذا تمام فعل و انفعالات شورا طی این مدت در راستای انجام این رسالت خطیر بوده است.

 

 

در ادامه جلسه حسینی معاون سیاسی امنیتی فرماندار ساری نیز با ابراز خرسندی از این که سال اول دوره چهارم شورای شهر ساری با صبر و متانت و همت هیأت رئیسه بدون هر گونه حاشیه ای در جهت خدمت رسانی به شهروندان سپری شد افزود:دموکراسی یعنی احترام به حقوق دیگران و شورای شهر ساری الحق در این یکسال قواعد کار جمعی را رعایت کرد و من امیدوارم در سال دوم دوره چهارم نیز شاهد همین روند   تعاملی و احترام آمیز در شورای شهر مرکز استان باشیم و با تلاش اعضای محترم  شورا سالی پر بار تر از گذشته پیش روی شهروندان قرار گیرد.

 

 

گفتنی است این جلسه با سخنان اعضای شورا ادامه یافت و هر یک از آن ها ضمن قدردانی از زحمات یکساله باقری رئیس و مدینه نائب رئیس شورا تاکید کردند صرف نظر از نتیجه ی انتخابات تلاش می کنند با حفظ وحدت رویه از منافع مردم و سرمایه های شهر نگاهبانی کنند.

 

 

پس از سخنان اعضا نوبت رأی گیری برای انتخاب هیأت رئیسه رسید اما بنا به دلایلی امکان رأی گیری فراهم نشده و با موافقت ناظر انتخابات ادامه جلسه به روز بعد موکول گردید.

 

 

جلسه دوم تعیین هیئت رئیسه شورای شهر ساری نیز که روز چهارشنبه برگزار شده بود، به بعلت عدم حد نصاب لازم انجام نشد، معاون سیاسی امنیتی فرماندار ساری و ناظر انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر در این رابطه گفت : تعداد اعضای شورای شهر ساری در جلسه انتخاب هیأت رئیسه  بدلیل عدم حضور برخی از آنها به حد نصاب لازم نرسید و لذا این انتخابات برگزار نشد .

 

 

حسینی افزود: جلسه بعدی تعیین هیأت رئیسه به ریاست فرماندار و بر اساس دعوتنامه ای که از سوی فرمانداری برای اعضای شورا صادر می گردد تشکیل خواهد شد .

 

 

معاون فرماندار ساری در پایان از همه اعضای شورای شهر مرکز استان که طی یکسال گذشته برای فراهم کردن فضای آرام و خدمت رسانی مطلوب تلاش کردند قدردانی کرد.

 

 

محمد حسن محمدی کیادهی مشاور شهردار در امور شورا که سابقه سه دوره حضور در شورای شهر را دارد در این رابطه گفت : در صورت عدم برگزاری انتخابات هیأت رئیسه طبق قانون رئیس قبلی می تواند بمدت یک ماه جلسات شورا را اداره کند.

 

 

جزییات ناتمام ماندن جلسه انتخابات هیئت رئیسه

در عین حال سید مهدی احمدی عضو شورای شهر ساری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دلایل ناتمام ماندن جلسه شورای شهر برای انتخاب هیئت رئیسه می گوید: بسیاری از مردم می دانند که در آمدن مهدی عبوری به عنوان شهردار ساری نقش بسزائی داشتم، اما حمایت من از شهردار بدین معنا نیست که از شهردار مطالبات داشته و یا نقطه ضعفی در نزد شهردار داشته باشم.

 

 

وی با اشاره به این که بسیاری از افراد برای آمدن شهردار هیچ زحمتی نکشیده اند اما اکنون در کنار شهردار بیشترین استفاده را می برند.

 

 

احمدی با بیان این که من عبوری را انتخاب کردم و تاوان آن را نیز در انتخابات دادم افزود : عبوری جوانی پاک دست  و پرتلاش است که برای شهر با تمام توان کار می کند.

 

 

وی با بیان این که ولایت و رهبری ،امام و شهدا خط قرمز همه ما هستند افزود: وقتی عبوری از خانواده شهدااست و برای برقراری نظام و توسعه شهر تلاش می کند چرا به خط قرمز ما تبدیل نشود ؟

 

 

احمدی با اشاره به این که من نفر سیزدهم شورا بودم افزود : شورا به دو طیف ۶ نفره تقسیم شد که با هر دو گروه نشستهایی برای انتخاب ریاست جدید شورا نشست برگزار کردیم تا دیدگاههای همه برای انتخابات جدید مشخص شود و  از زمانی که وارد شورا شدم خط مشی اعتدال را در پیش گرفتم و خودم را وارد هیچ جریان سیاسی نکردم.

 

 

این عضو شورای شهر گفت : از ابتدا بر سر ریاست شورا بحث و نزاع بود و دو نفر از اعضای شورا که جزء اقلیت بودند حاضر نشدند به نفع دیگری کنار روند. 

 

 

وی با بیان این که ریاست شورا بر اساس قانون باید پیگیر مصوبات شورا باشد و وقت بیشتری نیز برای شورا بگذارد گفت: با برگزاری ۲ جلسه برای انتخاب رئیس شورا در بین دو طیف به نتیجه نرسیدیم ومن به سمت  طیف دوم که مردم به آنها بیشتر رای داده بودند رفتم. 

 

 

وی تصریح کرد: طیف دوم  که شامل جعفری ،شعبانی ،یوسفی ،زلیکانی ،پیوندی و باقری هستند  هیچ گونه مخالفت مغرضانه با شهردار نداشته اند و در خیلی موارد هم با سیاست کلی شهردار هماهنگ بوده اند .

 

 

احمدی با اشاره به این که از غوغا سالاری ، هیاهو و جنجال برخی از دوستان تعجب می کنم افزود: در اکثر پارلمانها این گونه است که برای کار سیاسی و انتخواب رئیس لابی گری می کنند و این نمک کار سیاسی است.

 

 

وی تاکید کرد : هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است و اگر دوستان صبرو سعه صدر  داشتند این نزاعها و اختلافات پیش نمی آمد.

 

 

احمدی با بیان این که پیش داوری کردن قصاص قبل از جنایت است تصریح کرد :هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و رئیس هم انتخاب نشده است  بهتر این بود که اجازه می دادند انتخابات صورت می گرفت و بعد پیش داوری می کردند.

 

 

این عضو شورای شهر ساری با اشاره به این که نباید کاسه داغ تر از آش شد افزود: جلسه گذشته قصد شهردارستیزی نداشته و پیش بینی می کنم اکثریت اعضا هیات رئیسه جدی از شعردار کاملا حمایت می کنند.

 

 

وی  با بیان این که عقد اخوت با کسی نبسته ایم گفت: تا زمانی که تک تک ما با مردم هستیم مردم به ما رای می دهند و ما نیز تا زمانی که شهردار کار می کند تمام قد از او حمایت می کنیم.

 

 

احمدی گفت : اگر اشتباهی در کار شهردارصورت گیرد تذکر می دهیم و اگر از مسیر درست منحرف شود سیاست درست در پیش می گیریم.

 

 

برگزاری انتخابات تعیین هیئت رئیسه در دیگر شهرها

در حالیکه شورایاران مرکز استان برای تعیین هیئت رئیسه هنوز به نتیجه نرسیده اند در بسیاری از شهرهای مازندران انتخابات برگزار و اعضای هیئت رئیسه تعیین شدند .

 
 
در بهشهر نیز انتخابات تعیین هیئت رئیسه به دلیل درگذشت آیت الله جباری نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به تعویق افتاد.
 
 
 
عباس عسکریان رئیس شورای شهر بهشهر گفت: با توجه به درگذشت ناگهانی آیت الله جباری امام جمعه محترم و محبوب بهشهر و نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری انتخابات هیئت رییسه جدید شورای شهر بهشهر هفته آینده برگزار می شود.
 
 
 
وی ادامه داد: با هماهنگی انجام شده با استانداری مازندران این انتخابات برای تعیین ترکیب جدید هیئت رییسه شهر بهشهر روز یکشنبه ۱۶ شهریور ماه برگزار می شود.
 
 
 
عسکریان گفت: اعضای شورای شهر بهشهر در حال حاضر علی‌اکبر فخاریان، اسفندیار اسدی، عباس عسگریان، اسلام بابانژاد، علیرضا کوچکی، اعظم‌السادات حسینی ، محمد موسی‌زاده‌ حلیم، محمدعارفی لمراسکی،محمدحسن احسان‌پور است که به مدت ۴ سال به عنوان اعضای شورای شهر در ۲۴ خرداد ماه سال ۹۲ انتخاب شدند./ مهر