آیت الله خامنه ای در دیدار جمعی از مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی به مناسبت عید مبعث تاکید کردند: دشمنی امروز با جمهوری اسلامی، مانند دشمنی با بعثت پیامبر در صدر اسلام است

به گزارش شرق پرس رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی به مناسبت عید مبعث فرمودند : ملت عزیز ما به‌خاطر حادثه‌ی سیل دچار گرفتاری، تلفات جانی و خسارات است که امید داریم ان‌شاءالله مسئولین محترم با پشتیبانی عظیم مردمی بتوانند بار سنگین این حادثه را از مردم ایران بردارند و به برکت این روز عزیز، خداوند تفضل کند و دل مردم شاد شود.

در ادامه مهم ترین مطالب مطرح شده در این دیدار بصورت مختصر می آید :

* بحمدالله تلاش مردمی در این قضیه بسیار خوب بود؛ بار اول هم نیست، در همه‌ی حوادث طبیعی، ملت ایران حقیقتاً جانانه وارد میدان می‌شوند. این روح همبستگی و حالت بسیج‌شوندگی مردم استثنائی است؛ مشوق و کمک دولت هم هست.

* هم مردم وارد شدند و هم مسئولین با اتفاق کلمه و وحدت توانستند کارهای ابتدایی را انجام دهند؛ البته کارهای بسیاری باقی است، کارهای اصلی بعد از این است. این ویرانی‌ها و تخریب خانه‌ها و مزارع باید جبران شود و خواهد شد. مردم عزیز به همکاری‌شان با مسئولین ادامه دهند که همکاری مردم حقیقتاً گره‌گشا است.

* ملت عزیز ما به‌خاطر حادثه‌ی سیل دچار گرفتاری، تلفات جانی و خسارات است که امید داریم ان‌شاءالله مسئولین محترم با پشتیبانی عظیم مردمی بتوانند بار سنگین این حادثه را از مردم ایران بردارند و به برکت این روز عزیز، خداوند تفضل کند و دل مردم شاد شود.

*بحمدالله تلاش مردمی در این قضیه بسیار خوب بود؛ بار اول هم نیست، در همه‌ی حوادث طبیعی، ملت ایران حقیقتاً جانانه وارد میدان می‌شوند. این روح همبستگی و حالت بسیج‌شوندگی مردم استثنائی است؛ مشوق و کمک دولت هم هست.

* هم مردم وارد شدند و هم مسئولین با اتفاق کلمه و وحدت توانستند کارهای ابتدایی را انجام دهند؛ البته کارهای بسیاری باقی است، کارهای اصلی بعد از این است. این ویرانی‌ها و تخریب خانه‌ها و مزارع باید جبران شود و خواهد شد.

*بعضی می‌گویند دشمن‌تراشی نکنید؛ نه! ما دشمن‌تراشی نمی‌کنیم، حرف اسلام را می‌گوییم، به‌خاطر همین، دشمنی ایجاد می‌شود. آمریکا از شما می‌خواهد از اسلام دست بردارید.نوکرهای آمریکا مثل آل سعود هم همین را می‌خواهند.

*بعثت پیامبر، کامل‌ترین و جامع‌ترین و ماندگارترین بعثت‌هاست. امروز هم، «بعثت» در حال انجام است. وقتی قرآن را می‌خوانید و برانگیخته می‌شوید، یا وقتی ملت ایران که پشت امام(ره) قرار می‌گیرد و سختی را تحمل می‌کند و یک بنای پوسیده‌ی چندهزارساله را به‌هم می‌ریزد و بنای اسلامی تأسیس می‌کند، ادامه‌ی بعثت است.

️* آن کسی که امروز با «جمهوری اسلامی» دشمن است، مثل همان کسی است که در صدر اسلام با «بعثت پیامبر» دشمن بود. در این مصاف توحید و طاغوت، آن که خداوند متعال مقدر کرده پیروز شود، جبهه‌ی حق است.

* یعنی شما ملت ایران اگر حرکت خود را ادامه دهید قطعاً بر دشمنان خود پیروز خواهید شد، قطعا بر آمریکا پیروز خواهید شد.

*جوان‌های امروز ما انگیزه و معرفت و آمادگی‌شان از قبل بیشتر است. اینکه جوانان را خطاب می‌کنم برای همین است.

*جوان‌ها امروز آماده‌ی حرکت در جبهه‌های مختلفی هستند. مجاهدت فقط به معنای تفنگ دست گرفتن نیست. ما با هیچ‌کس جنگ نمی‌کنیم تا حمله نکند، اما در جبهه‌های دیگر مثل جبهه‌های علم، اخلاق و سبک زندگی، پیشرفت و حرکت می‌کنیم.

*در مسائل اقتصادی، در جبهه‌ی فرهنگی، در حرکت‌های سیاسی، همه علی‌الخصوص جوانان باید فعال باشند. و فردا متعلق به جوان‌های مؤمن و پرانگیزه‌ای است که با اراده‌ی قاطع و ابتکار می‌توانند این کشور را به اوج اعتلا برسانند.

* در مسائل اقتصادی، در جبهه‌ی فرهنگی، در حرکت‌های سیاسی، همه علی‌الخصوص جوانان باید فعال باشند.