نشست خبری منفردی فرماندار میاندورود در حالی به حاشیه رفت که با گلایه خبرنگاران حاضر در این نشست، وی ناچار به پاسخگویی سئوالات شد ...

شرق پرس :  نشست خبری فرماندار میاندورود به مناسبت هفته دولت با حضور نمایندگان و خبرنگاران رسانه های استان و منطقه در شهر سورک مرکز این شهرستان برگزار شد.

از همان ابتدا، مراسم تجلیل از مدیران و کارمندان نمونه دستگاه‌های اجرایی شهرستان با حضور حسین منفردی فرماندار میاندورود , با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری میاندورود در حال برگزاری بود.

 

انتقاد خبرنگاران از فرماندار میاندورود

حسین‌منفردی فرماندار میاندورود به ارائه گزارش عملکرد دولت تدبیر و امید در شهرستان میاندورود طی دو سال اخیر پرداخت و از هفت مدیر نمونه در میاندورود با اهدا لوح سپاس تقدیر و سپس قصد رفتن کرد که با گلایه خبرنگاران به‌خاطر عدم اطلاع‌رسانی مناسب برنامه‌ها و حتی دعوت اشتباهی اصحاب رسانه به مراسم روبه‌رو شد.

منفردی فرماندار میاندورود در حالی که قصد ترک سالن جلسه را داشت، خود را مقابل انتقادات و گلایه‌های خبرنگاران دید اما سپس حدود ۳۰ دقیقه پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شد.

 

قطعی برق، عامل قطعی آب!

 

 وی در پاسخ به فارس در خصوص آخرین اقدامات فرمانداری میاندورود در خصوص وضعیت آب آشامیدنی این شهرستان، نامناسب بودت آب آشامیدنی روستای زید، قطعی و یا افت فشار آب در روستاهای بخش گهرباران، با بیان اینکه عمده مشکلات قطعی آب این شهرستان و روستاهای اطراف به قطعی برق برمی‌گردد، اظهار کرد: در پی قطعی‌های مکرر برق ۲۴ ساعت طول می‌کشد تا کارکرد منابع آب اصلی به تعادل برسد.

منفردی تصریح کرد: این مشکلات نیز ناشی از قطعی برق است، در پی قطع شدن برق، آبرسانی از  دو منبع چاه شهرستان و همچنین نکا کاهش یافته و قطع می‌شود و تا اوضاع به حالت عادی برگردد ۲۴ ساعت طول می‌کشد.

 

زیرساخت‌های آب آشامیدنی میاندورود فرسوده است

فرماندار میاندورود همچنین تاکید کرد: بخش دیگر از مشکلات در حوزه قطعی آب به وجود زیرساخت‌های فرسوده در این بخش برمی‌گردد، اصلاح شبکه توزیع آب در حال انجام است و همکاران ما حتی در ایام تعطیلات تاسوعا و عاشورا نیز در حال کار بودند و چندین لوله‌کشی را تعویض و شیر تخلیه نصب کردند، شست‌وشوی منبع که مدت‌ها بود انجام نمی‌شد و موجب تغییر رنگ آب بود نیز صورت گرفت.

 

پروژه‌ای که ردیف بودجه نداشت!

 

این مسؤول در خصوص اینکه ” در شهریور ماه ۱۳۹۸، کلنگ تعریض پل نکاچوب سورک میاندورود بر زمین زده شد قرار بود در مدت ۱۸ ماه این پل ساخته شود اما الان با گذشت  ۲۳ ماه هنوز اقدامی صورت نگرفته است، در این رابطه از سوی فرمانداری چه اقدامی انجام شد؟ گفت: پلی که کلنگ‌زنی آن انجام شد ردیف بودجه نداشت! ما سال گذشته تمام تلاشمان را کردیم تا ردیف بودجه بگیریم و پارسال ۱۵۰ میلیون بودجه تخصیص دادیم، امسال نیز یک میلیارد و ۱۰۰‌ میلیون تومان اعتبار گذاشتیم و پیگیر ساخت پل هستیم.

 

فروش نکاچوب منتفی است

 

وی همچنین در پاسخ به سؤالات دیگر خبرنگاران حاضر در جلسه، بیان کرد: کارخانه نکاچوب دارای مشکلات زیادی در حوزه کاری و در حوزه جنگلی است، پس از بررسی این مشکلات، عوامل پروژه درخواست تسهیلات ارائه دادند که پیگیری کردیم، در نتیجه بحث فروش نکاچوب کاملا منتفی است.

منفردی اضافه کرد: در خصوص کارخانه نکاچوب قرار شد نوسازی صورت گیرد تا کار به جایی برسند که قبلا بود، در بحث مشکل جنگل پیگیری انجام شد درصدد این هستند که حفاظت از جنگل نکاچوب گرفته و تحویل بسیج شود که امیدواریم با این نقل و انتقالات مشکلات حل شود‌.

 

پاسخگوی افکار عمومی در قبال نارسایی‌ها باشید

فارس درباره این نشست خبری نوست؛ انتظار می‌رود فرماندار میاندورود در کنار تجلیل از مدیران در هفته دولت به مشکلات مختلف شهروندان میاندورودی از وضعیت آب آشامیدنی، جاده دسترسی به روستاها، تعریض محور گهرباران، قطعی مکرر آب آشامیدنی در روستاهای گهرباران و عدم اجرای تعریض پل نکاچوب رسیدگی و زمان بیشتری را برای پاسخگویی به افکار عمومی در قبال نارسایی‌ها در این شهرستان اختصاص دهد.