برخی کم عمق و بسته شدن ورودی آبراه و برخی دیگر عدم لایروبی و مسائل دیگر را برای این اتفاق در دریای آرام گلوگاه بیان می کنند ولی به هر دلیل هیچکدام از این دلایل پذیرفتنی نیست و مقصر اصلی این اتفاقات کم کاری مسئولینی است که بی اعتنا به وقایع زیست محیطی فقط به مصاحبه و قول و وعده بسنده می کنند.

 

 

شرق پرس: سرویس اجتماعی- بااینکه دراین روزهای سرد سال هم سواحل گلوگاه میزبان بسیاری از عاشقان طبیعت بوده و بسیاری از مسافران برای تماشای دریا به این سواحل می آیند اما دریای گلوگاه به آرامی در حال غرق شدن در کویر است و شاید آرام آرام نفس های آخر خود را می کشد.

 

 

دریای آرام گلوگاه که هرساله میزبان بسیاری از پرندگان مهاجر و همچنین مردم طبیعت دوست اقصی نقاط کشور است ولی این روزها به وضعیتی درآمده است که در تصاویر زیر مشاهده می فرمائید.

 

 

برخی کم عمق و بسته شدن ورودی آبراه و برخی دیگر عدم لایروبی و مسائل دیگر را برای این اتفاق بیان می کنند ولی به هر دلیل  هیچکدام از این دلایل پذیرفتنی نیست و مقصر اصلی این اتفاقات کم کاری مسئولینی است که بی اعتنا به وقایع زیست محیطی فقط به مصاحبه  و قول و وعده بسنده می کنند.

 

شاید در آینده برای نسلهای بعدمان خاطراتی از دریای گلوگاه که روزی پر از آب بود جالب و غیر واقعی به نظر رسد! اما امروز خاطره ی آن دریای زیبا و دوست داشتنی مظلومانه در حال پیوستن به تاریخ است.

 

و شاید روزی دلمان برای مرگ دریای آرام گلوگاه تنگ شود… روزی که روی سنگ قبر دریای آرام نوشته شده باشد:

 

 

دریا واسه کشتی های بی سرنشین جا نداره          پس من چرا غرق بودم, اینجا که دریا نداره

 

 

 

darya-galoga3

 

 

 

darya-galoga1

 

 

 

darya-galoga99

 

 

darya-galoga4

 

 

 

darya-galoga2

 

 

 

darya-galoga6

 

 

 

darya-galoga7

 

 

darya-galoga5

 

 

darya-galoga8

 

 

       darya-galoga9

گزارش و عکس:  عمار نظام محله  – جواد ملک محمودی