محمدی ایجاد درآمد پایدار و غیر پایدار را دغدغه‌ مهم شورای شهر نکا دانست و افزود؛ سی ان جی نکا و کارخانه آسفالت نیز وضعیت مناسبی در درآمدسازی ندارند

شرق پرس : ابوالقاسم محمدی در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: براساس طرح ممیزی، ۳۲ هزار واحد مسکونی در نکا شناسایی شدند که ۴۸۰ پرونده مقایر ماده ۱۰۰ بوده است.

وی افزود: اجرای طرح ممیزی املاک در سطح شهر نکا پس از ۲۰ سال اجرایی شده است و برای ۴۸۰ پرونده مقایر ماده ۱۰۰ هم ۵۰ درصد عوارض بخشیده شده و در ماده ۱۰۰ هم کمترین ضریب اعمال می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا از فاقد پروانه ساخت بودن ۱۷ هزار واحد مسکونی و تجاری در این شهر خبر داد و گفت: این افراد هزینه شهری را متقبل نشده و با اجرای ممیزی این تعداد مشخص شدند.

این مسؤول با اشاره به بودجه شهر نکا در سال ۹۹، گفت: بودجه سال ۹۹ مبلغ ۴۵ میلیارد تومان بسته شده است که سرانه هر نکایی در این بودجه ۶۷۰ هزار تومان است و این مقدار در دوره چهارم شورای اسلامی شهر نکا ۳۵ میلیارد تومان با سرانه هر نفر ۴۷۰ هزار تومان بوده است.

محمدی با اعلام اینکه  طرح تفضیلی شهر نکا در ۷ مهر ماه ۹۱ تهیه شده است؛ یادآور شد: این طرح در ۱۳ تیرماه ۹۸ و بعد از هفت سال به تصویب رسید و در مرحله پایانی برای ابلاغ است که در ساخت و ساز کمک کار است.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا افزود: شهر نکا در ساخت و ساز پویا و فعال است و روند رو به رشدی را شاهد هستیم که در همین راستا صدور پروانه در سال ۹۷ به تعداد ۱۴۰ پروانه بوده است که این تعداد در سال جاری به ۱۲۱ پرونده تاکنون رسیده و انتظار است که ۲۰۰ پروانه برسد.

محمدی با اشاره به تعداد ۷ نفره شورای دوره پنجم شهر نکا خاطر نشان کرد: ۱۸ کمیته در شورا فعال است که زیر مجموعه شهرداری است و ۶ کمیسیون شورای شهر نکا فعال است و پرونده‌های مختلف بررسی و آنالیز می‌شود که در سال جاری تاکنون ۸۷ جلسه برگزار شد که از این تعداد ۱۳ جلسه فوق‌العاده بوده است.

وی افزود: آسفالت معابر شهری از دغدغه‌های مهم شهروندان است که در بخش لکه‌گیری با توجه به خرید قیر وارد شده‌ایم و کار در ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود و آسفالت ۷۶ کوچه در دست اقدام است.

رئیس شورای اسلامی شهر نکا با اعلام اینکه درآمدزایی برای شهر از مهمترین اصول است؛ تصریح کرد: ایجاد درآمد پایدار و غیر پایدار از دغدغه‌های مهم ماست که در بخش درآمدهای پایدار سی ان جی نکا و کارخانه آسفالت در این بخش قرار دارند و سی ان جی به دلیل تعمیرات و واگذاری فعلا تعطیل است و با اتمام تعمیرات، واگذار می‌شود.

به گزارش فارس، محمدی گفت: کارخانه شهید گرائیلی هم از جمله موارد دارای درآمد پایدار بود که در ابتدا تولید آسفالت در دستور کار بود و بخش‌های دیگری همچون سنگ‌شکن‌، بچینگ، موزائیک‌، بلوک‌زنی و باسکول به آن اضافه شده و افتتاح شد و اکنون در تولید ماسه و مخلوط مشکل داریم که مقرر شد در طرح جدید برداشت از رودخانه انجام شود و نواقصی در این طرح وجود دارد که برطرف می‌شود.