جلسه شهرداران ساری و میاندورود با حضور نمایندگان مجلس دو شهرستان, عبوری شهردار مرکز استان, شهرداران شهرستان ساری و به میزبانی طبری شهردار سورک برگزار شد

به گزارش شرق پرس, نشست شهرداران شهرستان های ساری و میاندورود به میزبانی شهرداری سورک و با حضور یوسف نژاد و دامادی نمایندگان دو شهرستان, عبوری شهردار ساری, طبری شهردار سورک و شهرداران هولار, فرح آباد و کیاسر برگزار شد.

عبوری: مشکل ما نداشتن قانون نیست, مشکل عدم اجرای قانون است

در ابتدای این جلسه مهدی عبوری شهردار ساری برگزاری این جلسات را برای هم افزایی و پیگیری مشکلات شهرداری های منطقه موثر دانست و افزود؛ حضور یوسف نژاد در کمیسیون تلفیق و دامادی در کمیسیون عمران یک فرصت خوب برای پیگیری مشکلات شهرداری های دو شهرستان است.

وی در ادامه گفت : قیمت تمام شده پروژه های عمرانی شهرداری ها با توجه به افزایش قیمت مصالح, بسیار رشد داشت که مشکلات زیادی را در مسیر ساخت و ساز و عمران در شهرها بوجود آورد.

مهدی عبوری در این نشست اظهار داشت ؛ مشکل ما نداشتن قانون نیست بلکه عدم اجرای صحیح قانون همواره موجب مشکلات ماست. مثلا در پل روگذر سه راه جویبار, وزارت راه و شهرسازی تعهد کرد که ساخت این پل را  بطول ۸۰۰ متر اجرا خواهد کرد که می توانست مشکلات مردم منطقه ۲۲ بهمن را نیز حل کند اما تصمیم بر این شد که طول اجرای پل از ۸۰۰ به ۲۵۰ متر کاهش یابد که با این تغییرات مشکلی از مردم ۲۲ بهمن ساری حل نمی شود و مشکلات ترافیکی مرتفع نخواهد شد.

عبوری از ورودی کمربندی ساری, تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و کمبود امکانات آتش نشانی, بعنوان دیگر معضلات شهرداری مرکز استان نام برد و از نمایندگان درخواست پیگیری این مشکلات را داشت.

وی همچنین با تاکید بر اجرای قانون برای حل مشکلات کشور اظهار داشت؛ با اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده که در آن سهم شهرداری ها دیده شد می توان بسیاری از مسائل مالی را در شهرداری ها برطرف ساخت و ما فقط اجرای درست قانون را می خواهیم.

طبری : مشکلات شهرداری های کوچک به مراتب بیشتر از شهرهای بزرگ است

طبری شهردار سورک نیز در این نشست با خیر مقدم به مسئولان شهری و نمایندگان دو شهرستان با تائید سخنان عبوری در خصوص مشکلات پیش رو اظهار داشت؛ مشکلات شهرداری های کوچک به مراتب بیشتر از شهرهای بزرگ است.

وی با اشاره باینکه ماهیانه ۲۵۰ میلیون تومان به کارکنان شهرداری حقوق پرداخت می کنیم اظهار داشت؛ برخی قوانین دست و پا گیر مانع از افزایش سرعت فعالیت های عمرانی شهرداری ها می شود که باید فکری برای این تناقض های قانونی کرد.

طبری خاطرنشان کرد؛ در شهرداری سورک که مرکز شهرستان میاندورود است, در مقوله ماشین آلات و حتی تهیه لوازم یدکی خودرو ها و بکارگیری نیروهای آتش نشانی و … با مشکلات زیادی روبرو هستیم که این انتظار از دو نماینده شهرستان می رود برای رفع موانع موجود, شهرداری های منطقه را یاری دهد.

شهردار سورک همچنین در این جلسه از مصوبه اجرای میدان در چهارراه آزادگان سورک که همواره معضلات ترافیکی زیادی برای این شهر داشت خبر داد و از مسئولان ذیربط درخواست کرد برای اجرای هرچه سریع تر این طرح تعامل لازم را داشته باشند.

دو عضو شورای شهر سورک چه گفتند؟

امجدی رئیس شورای شهر سورک نیز در این نشست برای برطرف شدن برخی از مشکلات سورک ازجمله, بریدگی های خطرآفرین, هزینه های سنگین امحاء زباله و مسائل حمل و نقلی و ترافیکی شهری و برون شهری از نمایندگان شهرستان ها درخواست مساعدت و یاری داشت.

مظلومی عضو شورای شهر در ادامه با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصادی مردم شهر افزود؛ از شهرستان شدن میاندورود چیزی عاید مردم سورک نشد و از طرفی کارخانه های زیادی در این شهرستان به ورشکستگی و تعطیلی رسیدند و جوانان زیادی از همشهریانم بیکار شدند.

وی با گلایه از برخی سیاستگذاری های مسئولان امر افزود؛ در این وضعیت نامناسب اقتصادی بی تدبیری های آب منطقه ای نیز موجب کاهش برداشت محصول و درآمد کشاورزان شد که مشکلاتی را در وضعیت اقتصادی مردم شهر شاهد هستیم.

 

یوسف نژاد: تعداد پرسنل شهرداری ها با جمعیت شهری تناسب داشته باشد

یوسف نژاد نماینده ساری و میاندورود با تقدیر از ابتکار تشکیل چنین جلسه ای برای رفع معضلات شهرداری ها اظهار داشت؛ برخی از مشکلات اداره امور شهری در میزان بکار گیری پرسنل توسط شهرداران است, یعنی باید یک تناسب بین جمعیت و تعداد پرسنل وجود داشته باشد. در غیر اینصورت نمی توان مجموعه را مدیریت کرد.

وی با تاکید بر بودجه ریزی دقیق و منطبق بر درآمد شهرداری ها افزود؛ مشکلات زیادی در اینگونه مسائل وجود دارد که نمی توانیم همه مسائل را بگوییم.

وی مهمترین مشکل شهرداری ها را نداشتن منابع درآمدی مستمر برای هزینه های جاری دانست و گفت: باید از ظرفیت های قانونی شوراها هم برای فائق آمدن بر مشکلات استفاده کنیم.

 

دامادی: جداسازی میاندورود از ساری تدبیر ما نبود

محمد دامادی دیگر نماینده شهرستان های ساری و میاندورود نیز در این جلسه از شهرداران درخواست کرد پروژه های شهرداری را با پیوست فنی و فرهنگی ارائه دهند.

وی با انتقاد از برخی تصمیمات احساسی در حوزه شهری گفت: ورودی کمربندی سمسکنده یکی از طرح هایی است که در ضعیف ترین شکل ممکن روی داد و در سوی دیگر بنده از ابتدا مخالف اجرای پروژه سه راه جویبار بودم و این پروژه بدون مشورت اجرا شد.

دامادی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به فضاسازی ها درباره تعطیلی مجلس گفت: نمایندگان مجلس تعطیلی ندارند و در این دو هفته ی سرکشی به حوزه های انتخابیه, فعالیت نمایندگان بیشتر از قبل هم می شود.

وی ضمن انتقاد از اجرای طرح میدان آزادگان در سورک تاکید کرد این طرح ترافیک زا است و باید فکر اساسی برای چنین نقاطی کرد.

دامادی در پایان و در پاسخ به طرح مسئله ساری مرکز استان بدون فرودگاه, گفت : جداسازی میاندورود از ساری تدبیر ما نبود.

لازم به ذکر است شهرداران شهرهای فرح آباد, هولار و کیاسر نیز در این نشست به بیان دیدگاه ها و مشکلات شهر خود پرداختند.

 

دامادی : جداسازی میاندورود تدبیر ما نبود / یوسف نژاد : تعداد پرسنل شهرداری ها تناسب داشته باشد